اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تداوم ژست گرفتن «ناتو » در قبال تحولات جمهوری آذربایجان و ارمنستان

در حالیکه ناتو روابط گرم نظامی با جمهوری آذربایجان دارد، یک مقام ارشد این ائتلاف بتازگی مدعی حمایت از عادی‌سازی روابط باکو و ایروان شد.

تداوم ژست گرفتن «ناتو » در قبال تحولات جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه ناتو روابط گرم نظامی با جمهوری آذربایجان دارد، به تازگی مدعی حمایت از عادی سازی روابط بین باکو و ایروان شده است.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «خاویر کولومینا» نماینده ویژه ناتو در امور قفقاز و آسیای مرکزی در توییتی نوشت: «ناتو به طور کامل از تلاش‌های فعلی برای عادی‌سازی روابط بین آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند.»

وی در این توییت نوشت که مذاکرات عادی سازی روابط  بین دو کشور به ثبات و شکوفایی قفقاز جنوبی، منطقه‌ای با اهمیت راهبردی برای اعضای ناتو کمک خواهد کرد.

ناتو چندی قبل با هدف ارتقا سطح کیفی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، دوره آموزشی برنامه ریزی عملیات جنگی در دانشگاه دفاع ملی جمهوری آذربایجان برگزار کرد. اخیرا در چارچوب همکاری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، یک گروه آموزشی فرماندهی ناتو در «دانشگاه دفاع ملی» جمهوری آذربایجان مبادرت به آموزش نظامیان این کشور کردند.

در این دوره، اطلاعات کلی در مورد ناتو، ساختار ستادی و جلسات توجیهی در زمینه‌های مختلف مرتبط با روند برنامه ریزی عملیات جنگی به برخی نظامیان ارتش جمهوری آذربایجان ارائه شد.

چندی قبل وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  از مشارکت شماری از پرسنل نیروی دریایی خود در رزمایش ناتو در شرق مدیترانه خبر داد.  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که  شماری از پرسنل نیروی دریایی این کشور در عملیات ناتو در قالب رزمایش دریایی چندملیتی مدیترانه شرقی  در ترکیه  شرکت کردند.

در این رزمایش، وظایف نزدیک شدن سریع قایق نظامی به کشتی تحت تصرف گروه‌های تروریستی، آزاد سازی آن  و همچنین تخلیه امن خدمه به صورت کاملا حرفه ای تمرین شد. هدف از برگزاری این رزمایش بررسی آمادگی رزمی، فعالیت و تجهیزات یگان‌های حاضر در این رزمایش مطابق  با استانداردهای ناتو اعلام شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول