اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مدیریت آب خراسان‌شمالی بدون همکاری همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: مدیریت آب یک مقوله بین دستگاهی است و عزم همگانی می طلبد و یک دستگاه به تنهایی نمی تواند آن را به پیش ببرد.

مدیریت آب خراسان‌شمالی بدون همکاری همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در نشست مدیریت سیلاب با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان، اظهار کرد: خشکسالی سال گذشته شرایط کم سابقه‌ای را هم در بخش کشاورزی و هم در بخش آب شرب بر استان حکم‌فرما کرد.

وی گفت: بارندگی‌های ابتدای امسال تاثیر مناسبی در بخش کوتاه مدت کشاورزی داشت اما تاثیر در افزایش منابع و ذخایر آب استان نداشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی با تاکید بر لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای کاهش خسارات سیلاب در استان افزود: بازه زمانی سیلاب‌های استان مشخص است و تنها با همکاری جمعی و عمومی می‌توان این سیلاب‌ها را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در استان خراسان‌شمالی شش هزار کیلومتر رودخانه و مسیل وجود دارد که دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه‌ها و مسیل‌ها مهم و حساس است و به نگاه ویژه نیاز دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم استان، مراکز جمعیتی وجود دارد که با هر بار جریان سیلاب، جان و مال مردم را به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی در مهار خسارات سیلاب، خاطرنشان کرد: اگر هر یک از دستگاه‌های مرتبط، وظایف خویش را انجام ندهند و به آن اهمیت ندهند، برای مردم نمی‌توان کاری کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست با تاکید بر انجام وظایف شهرداری‌ها در بازگشایی مسیل‌های درون شهری، اظهار داشت: پاکسازی مسیل‌های درون شهری با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود شهرداری‌ها امکانپذیر است و نباید از این کار مهم غافل شوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول