اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انتقاد از وضعیت نابسامان بهزیستی در چاروسا/ چاره‌اندیشی برای خانواده‌های 3 معلولی بی سرپناه

رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: خانواده های سه معلولی در چاروسا صاحب مسکن می شوند.

انتقاد از وضعیت نابسامان بهزیستی در چاروسا/ چاره‌اندیشی برای خانواده‌های 3 معلولی بی سرپناه

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه به همراه مسئولین مددکاری این نهاد با حضور در بخش چاروسا از نزدیک مشکلات مددجویان بهزیستی تحت حمایت خود را مورد بررسی قرار دادند.

ابتدا با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی و سپس با حضور جمعی از طلاب منطقه با حضور در منزل مددجویان بهزیستی سه معلولی با آنها دیدار کردند.

همچنین در این دیدارها بسته های غذایی و حمایتی به آنها اهداء شد.

 

امام جمعه بخش چاروسا در دیدار مدیر بهزیستی شهرستان ضمن تقدیر از حضور در بخش چاروسا عنوان کرد: در بخش چاروسا تکلیف نهاد بهزیستی روشن شود اداره یا نمایندگی است؟دولتی است؟ یا بخش خصوصی؟ مدیر این نهاد یا اداره یا نمایندگی باید بتواند در جهت حل مشکلات جامعه هدف بصورت میدانی تلاش کند، باید جامعه هدف پایش شود و اولویت ها و نیازمندیهای هر کدام مشخص شود و براساس نیاز و ضرورت خدمات ارائه گردد.

صلواتی با بیان اینکه یکی از نیازهای بخش چاروسا مرکز مشاوره است و بالاخص نیاز ضروری جامعه هدف نهاد و اداره بهزیستی یادآور شد: در سطح بخش چاروسا نهادها و ادارات مناسب سازی برای مراجعه معلولان وجود ندارد و یکی از رسالت های بهزیستی این است که به عنوان نهاد متولی و حمایت کننده از معلولان  تمامی حقوق آنها را پیگیری و با همکاری همه دستگاه های اجرایی عملیاتی کنید تا هیچ معلولی رنج نکشد و همواره با وجود همه مشکلات بتواند رفاه و آسایش در زندگی خود داشته باشد.

وی فزود: معیشت و اشتغال و درمان و مشاوره مهمترین دغدغه معلولان بخش چاروسا بوده و با برنامه ریزی از ایجاد مشکلات و آسیب های اجتماعی که متوجه آنهاست جلوگیری کرده و همچنین نسبت به ایجاد امید و آموزش معارف دین و هدایت آنان چاره اندیشی کنید.

علی اصغر شکرایی در دیدار با امام جمعه قلعه رئیسی و همچنین بازدید از مددجویان بهزیستی چاروسا گفت: آماده واگذاری مراکز مشاوره به بخش خصوصی هستیم و هرکسی که در رشته های مشاوره است می تواند مراجعه و درخواست خود را ثبت کند.

سرپرست بهزیستی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: خانواده های سه معلولی در سطح شهرستان کهگیلویه که از نعمت خانه محروم هستند با تهیه زمین آمادگی ساخت داریم که امیدواریم با همکاری مسئولان منطقه ای مشکل زمین آنها برطرف شود تا عملیات ساخت خانه ها سه معلولی را آغاز کنیم.

شکرایی تاکید کرد: بهزیستی کهگیلویه نگاه به مدجویان خود را در دولت مردمی و انقلابی متفاوت تر از گذشته خواهید دید و به خصوص به خانواده هایی که از معلولان بیشتری برخوردار هستند توجه به مشکلات آنها را مورد اولویت قرار می دهند.

در ادامه با حضور در منزل دو خانواده سه معلولی در چاروسا دیدار و رفع مشکلات آنها که از جمله مسکن بود مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول