اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سهم خراسان‌شمالی از راه‌های اصلی کشور پایین است

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها بهره مندی پایینی از راه های اصلی کشور را دارد به طوری که طول راه های اصلی استان ۳۹۸ کیلومتر است.

سهم خراسان‌شمالی از راه‌های اصلی کشور پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، عطاءالله فضیلت زاده، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت این اداره اظهار کرد : خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها بهره مندی پایینی از راه های اصلی کشور را دارد به طوری که طول راه های اصلی استان ۳۹۸ کیلومتر است که ۱.۶ درصد از راه های اصلی را شامل می شود.

وی درباره علت پایین بودن سهم استان از داشتن راه اصلی گفت: علت این عقب ماندگی، کمبود بودجه و تخصیص پایین منابع اعتباری است، تخصیص اعتبار به صورت اسناد خزانه انجام می شود و این امر در اجرای پروژه ها تاثیر گذار است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: بر این اساس تلاش می شود تا ارتقای چهار محور روستایی و فرعی استان به راه اصلی انجام شود و با ارتقای این محورها، سهم استان از راه اصلی به نسبت کل کشور از ۱.۶ درصد به ۳.۷ درصد تغییر می کند.

فضیلت زاده گفت: اکنون ارتقای محور قره سیلاب شیرین دره - راز - غلامان - پرسه سو به راه اصلی در حال مطالعه است، این محور حدود ۸۵ کیلومتر طول دارد و ارتقای آن به راه اصلی در سفر دولت مجوز ماده ۲۳ دریافت کرد.

وی افزود: ارتقای محور آشخانه - شهرآباد به طول حدود ۸۰ کیلومتر، ارتقای محور آشخانه- پیش قلعه - غلامان به طول حدود ۸۵ کیلومتر، ارتقای محور چمن بید- گرمه به طول حدود ۶۵ کیلومتر از دیگر پروژه های در حال مطالعه استان هستند که از فرعی به اصلی ارتقا می یابند.    

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مطالعه و اخذ ماده ۲۳ برای چند محور روستایی و فرعی دیگر استان نیاز است گفت: تلاش می شود تا ارتقای راه روستایی به راه اصلی در محور راز - یکه سعود- قازان قایه - مراوه تپه محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای راه روستایی به اصلی در محور شیروان - اوغاز - باجگیران، ارتقای راه روستایی به اصلی در محور اسفراین - اسطرخی شیروان و در محور شیروان - لوجلی۔ ینگه قلعه از دیگر پیشنهادهای ما در این زمینه است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول