اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حامیان جریان صدر در عراق برای برگزاری نماز جمعه وارد «منطقه سبز» شدند+ویدئو

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که پس از فراخوان جریان صدر، صدها نفر از حامیان این جریان برای برپایی نماز جمعه وارد «منطقه سبز» بغداد شده‌اند.

حامیان جریان صدر در عراق برای برگزاری نماز جمعه وارد «منطقه سبز» شدند+ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی، امروز (جمعه)، خبر دادند که صدها نفر از حامیان جریان صدر در عراق برای برپایی نماز جمعه به «منطقه سبز» بغداد رفته‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، پس از فراخوان «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر برای برگزاری نماز جمعه در منطقه سبز بغداد، صدها نفر از حامیان این جریان، امروز حرکت خود را به سمت منطقه سبز آغاز کرده‌اند.

رسانه‌ها می‌گویند که قرار است نماز جمعه در میدان «الاحتفالات» برگزار شود و همزمان تدابیر امنیتی شدیدی در این میدان و مناطق اطراف آن و همچنین جاده‌های منتهی به منطقه سبز اتخاذ شده است.

منابع عراقی اضافه کردند که صدها نفر از حامیان جریان صدر از صبح امروز در حال حرکت به سمت میدان «التحریر» هستند تا خود را برای ورود به منطقه سبز و اقامه نماز در میدان الاحتفالات آماده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

هزاران نفر از حامیان جریان صدر سه هفته پیش نیز پس از فراخوان سید مقتدی الصدر برای برپایی نماز جمعه در خیابان «الفلاح» واقع در شهرک صدر بغداد حاضر شدند.

حامیان صدر پس از آن در خیابان الفلاح حضور پیدا کردند که سید مقتدی الصدر یک روز قبل از این تجمع بزرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نماز جمعه یکپارچه، یک عبادت خالصانه است و به همین دلیل باید به  دستوارت و نظم پایبند باشید. من سعی خواهم کرد که امامت نماز را بر عهده گیرم، در غیر این صورت، فرد دیگری را به نمایندگی خواهم فرستاد.»

وی در ادامه با بیان اینکه صدای نماز جمعه از هر اعتراض دیگری، رساتر است، خاطر نشان کرده بود: «من وارد یک فتنه دیگر نخواهم شد... انتخاب با مردم است. من پیشتر از آنان حمایت خواهم کرد و طی روزهای آینده، اگر بخواهند دست به اصلاح بزنند، [حامی آنان خواهم بود].»

 هفته پیش، پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری در عراق امیدها برای تشکیل دولت جدید در این کشور زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی روزهای گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به منطقه سبز بغداد، وارد صحن پارلمان شدند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر، شامگاه چهارشنبه هفته جاری، اعلام کرد که گفت‌و‌گو بی‌فایده است و باید یک انتخابات زودهنگام دیگر در عراق برگزار شود.

در پی این اعلام، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در بیانیه‌ای خواسته مقتدی الصدر برای برگزاری انتخابات را تأیید و اعلام کرد: «ما برگزاری انتخابات زودهنگام را که سید مقتدی الصدر درخواست آن را کرد،‌ تأیید می‌کنیم. انتخابات پیشین با شبهه‌ها و اعتراضات بسیاری همراه بود»

در عین حال، کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» در بیانیه‌ای رسمی حمایت خود را از برگزاری انتخابات زودهنگام پس از دستیابی به اجماع ملی در مورد آن و ایجاد فضای امن اعلام کرد.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق نیز روز گذشته در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» اظهار داشت که برگزاری انتخابات زودهنگام تنها مختص به جریان صدر نیست و باید تمام گروه‌های عراقی بر سر آن اجماع کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول