اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برنامه عزاداری و دسته روی روز تاسوعا و عاشورا در خراسان‌شمالی اعلام شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از برنامه اجتماع هیئات و دسته‌های عزاداری روز تاسوعا و عاشورا در خراسان‌شمالی خبر داد.

برنامه عزاداری و دسته روی روز تاسوعا و عاشورا در خراسان‌شمالی اعلام شد

حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اجتماع هیئات و دسته‌های عزاداری در روز عاشورا و تاسوعا در خراسان شمالی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصل مجوز برگزاری اجتماع هیئات و دسته‌های عزاداری در روز عاشورا و تاسوعا توسط ستاد کرونا صادر شده است، گفت: در روز تاسوعا و عاشورا برنامه حضور هیئات و دسته‌های عزاداری و برگزاری تجمعات در فضای باز برقرار است و مراسمات با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی افزود: روز تاسوعا در بجنورد مسیر حرکت هیئات و دسته عزاداری از سمت میدان کارگر به سمت میدان شهید و در نهایت اجتماع عزاداران در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز عاشورا نیز در بجنورد مسیر حرکت هیئات و دسته‌های عزاداری به طرف امامزاده سید عباس (ع) خواهد بود و نماز ظهر عاشورا نیز در محل امامزاده برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های هیئات و دسته عزاداری در سایر شهرستان‌های استان نیز با بیان اینکه اجتماع هیئات و دسته‌های عزاداری در کلیه شهرستان‌ها برقرار است، اظهار داشت: اجتماع عزاداران در شیروان در محل مصلای نماز جمعه، در اسفراین در محل میدان امام خمینی (ره) و در فاروج در گلزار شهدای فاروج برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این اجتماعات در رازوجرگلان در گلزار شهدای قاسم و در گرمه نیز در روز تاسوعا در مسجد جامع و روز عاشورا در حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی افزود: همچنین اجتماع عزاداران در مانه و سملقان در روز تاسوعا در میدان امام خمینی(ره) و روز عاشورا در محل امامزاده دلاور(ع) برگزار خواهد شد. 

وی در پایان اعلام کرد: اجتماع بزرگ عزاداران در شهرستان جاجرم امسال نیز همانند سال‌های گذشته در حسینیه بزرگ جاجرم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول