اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مردم استان تهران در شب تاسوعا فریاد «یا ابوالفضل» سر دادند+فیلم

مردم استان تهران همزمان با شب تاسوعای حسینی با حضور در هیئات، مساجد، تکایا و دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی به یاد سقای کربلا و پاسداشت رشادت‌های علمدار دشت نینوا، فریاد یا ابوالفضل سر دادند.

مردم استان تهران در شب تاسوعا فریاد «یا ابوالفضل» سر دادند+فیلم

خبرگزاری فارس از تهران؛ نیاز گلی: تاریخ هر لحظه ورق می‌خورد و نسل‌ها می‌آیند و می‌روند ولی آنچه که هر لحظه در صفحه دل‌ها مواج‌تر می‌شود عشق به حسین(ع) و اولاد حسین(ع) است.

دوستداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در شهرستان های استان تهران همزمان با شب تاسوعای حسینی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادر با وفایش علمدار و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عزاداری پرداختند.

شور حسینی در جای جای استان تهران در شب تاسوعای امام حسین(ع) به چشم می‌خورد و نوای یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) به همراه صدای حزن‌انگیز طبل و سنج در فضای پایتخت طنین انداز شده بود.

مردم مومن استان تهران اعم از پیر و جوان، زن و مرد و نوجوانان و خردسالان بعد از دو سال دوری و محدودیت های کرونایی، امشب با حضور در مساجد ، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، عزاداری و سوگواری کردند تا این شعار را مخابره کنند که «باد و طوفان می‌خوابد پرچم حسین نمی‌خوابد.»

همچنین عزاداران در قالب دسته‌های زنجیرزنی و سینه زنی یاد پرچمدار ارتش حسین(ع) را زنده نگه داشتند و به یاد مظلومیت شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند. 

بنابر رسم عزاداران، شب نهم ماه محرم به نام علمدار کربلا حضرت ابالفضل(ع) نامگذاری شده است و مداحان در این شب در وصف ادب و شعور، غیرت و جوانمردی و رشادت و دلیری پسر ام‌البنین(س) مداحی و مرثیه‌سرایی کردند و نوای «ای اهل حرم میروعلمدار نیامد، سقای حسین سیدوسالار نیامد» سر دادند.

همچنین تعدادی از کارشناسان مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه در سخنانی با تسلیت ایام محرم و تاسوعا و عاشورا، با زنده نگهداشتن یاد و خاطره حماسه حسینی، بر ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه تاکید کردند.

قبله تهران غرق در عزا و ماتم شد

مکان‌های مذهبی ازجمله امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نیز در این شب رنگ ماتم گرفته و میزبان عزاداران حسینی بودند. 

کربلای ایران، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) نیز مانند هر ساله پذیرای عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شب تاسوعای حسینی بود. 

طبق سنتی دیرینه، هیئات و دسته‌جات سینه‌زن و زنجیرزن سوگوار در ماتم شهادت حضرت سیدالشهداء و یاران باوفای ایشان در شب تاسوعا با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در صحن‌ها و رواق‌های مطهر به اقامه عزا پرداختند. 

کیلان در سوگ سالار شهیدان

مراسم عزاداری ماه محرم در سوگ غم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش همراه با مراسم سینه‌زنی و‌ زنجیرزنی در حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی شهر کیلان از توابع شهرستان دماوند برگزارشد.

 

عزاداری شب تاسوعای حسینی در شهرقدس

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در آستان مقدس امامزادگان حضرتین(ع) و مسجد امام حسین علیه السلام شهرقدس برگزار شد.

 

شب تاسوعای حسینی در پردیس

دسته های زنجیرزنی و سینه زنی و اجتماع عزاداران حسینی همزمان با شب تاسوعا در پارکینگ بوستان نورالشهدا، میدان عدالت و مدرسه اجتماع محور فاز ۸ مسکن مهر پردیس برگزار شد.

شهرستان اسلامشهر

دسته‌های عزاداری  زنجیر زنی و سینه زنی در شهرستان اسلامشهر با عبور از خیابان‌ها به عزاداری پرداختند.

 

 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول