اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

خوزستان سوگوار شاه شهیدان/دیار کارون غرق در عزا و ماتم شهدای کربلا

با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان حسینی آئین عزاداری عاشورای حسینی در شهرها و روستاهای استان خوزستان برگزار شد.

خوزستان سوگوار شاه شهیدان/دیار کارون غرق در عزا و ماتم شهدای کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی آئین سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاهای استان خوزستان برگزار شد.

مجالس عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عاشورای حسینی در شهر اهواز نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد و مردم دیار سردار سرلشکر علی هاشمی، سردار شهید مجید سیلاوی و شهید سید طاهر موسوی عزاداری برگزار شد و مردم این شهر همنوا با اهل بیت(ع) به سوگواری پرداختند.

مردم اهواز با حضور در دستجات عزاداری از محلات خود به سوی حرم علی بن مهزیار حرکت کردند و در جوار این بقعه متبرکه سوگواری کردند.

جمعی از مردم عزادار نیز در جوار شهدای گمنام قطعه دو گلزار شهدای اهواز در عزای سرور و سالار شهیدان به سوگواری پرداختند و اشک ماتم از دیدگان جاری کردند.

قطعه شهدای مدافع حرم نیز در عاشورای حسینی از عزاداران میزبانی کرد و خانواده معطم شهدا از عزاداران پذیرایی کردند.

حسینیه ابوالفضل العباس(ع) پردیس، مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی نفت، مسجد امیرالمومنین(ع) پردیس، مسجد محمدی کیانپارس، مسجد قبا شهرک حفاری، بیت الرقیه(س) چهار راه اباذر، مسجد حجازی خیابان سلمان فارسی و حسینیه صاحب الزمان(عج) پردیس نیز در تاسوعای حسینی میزبان عزاداران سرور و سالار شهیدان بودند.

در مسجد حضرت علی(ع) خیابان شهید قنادان زاده، حسینیه فاطمه زهرا(س) پردیس، مسجد امام حسن عسگری(ع) چهار راه اباذر(زند)، مسجد امام زین العابدین(ع) بهارستان، مسجد امام خمینی(ره) فاز دو پادادشهر، مسجد امام حسین(ع) خیابان شریعتی و مسجد رضوان کوی جمهوری اسلامی هم عزاداری عاشورای حسینی برگزار شد که همشهریان سرباز شهید تقی ملارمضانی، شهید نادر غریب شجاعی، سرباز شهید سیروس عباسی و شهید محمدرضا آقاسی جاوید در عزای سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

 

 

عزاداری سیدالشهدا(ع) در غیزانیه

در مسجد ولیعصر(عج) سه راهی گلستان، مسجد شیخ صدوق خیابان آزادگان، مسجد جعفری خیابان شهید فاضلی، مسجد صاحب الزمان(عج) کوی نبوت، مسجد کوی پیروزی و مسجد صاحب الزمان(عج) کوی نیرو عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

در فاز دو پادادشهر نیز با حضور گسترده جوانان و نوجوانان اهوازی سوگواری عاشورای حسینی برگزار شد و همشهریان شهید بیژن ماسوریان، شهید خالد ماموسیان و شهید جاویدالاثر شهید برزو شیرمردی با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بر سینه زدند.

همزمان با عاشورا حسینی عزاداری در حسینیه اباذر خیابان اباذر(زند)، خیابان شهید حق بین(فرهنگ) برگزار شد.

مردم روستای دهکده حمیدیه در حسینیه ابوالفضل العباس(ع) عزاداری عاشورای حسینی را برپا کردند.

در شهر قلعه خواجه هم با حضور خیل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) هم عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار شد.

اهل غیزانیه نیز در روز عاشورای حسینی با حضور در خیابان همنوا با اهل زمین و آسمان در سوگ امام حسین(ع) و یارانش عزاداری کردند.

بخش عنبر نیز همزمان با عاشورای حسینی میزبان عزاداران سرور و سالار شهیدان بود که از سراسر کشور خود را به این منطقه رسانده بودند.

 

 

مسجدسلیمان سوگوار شهدای کربلا

در نقاط مختلف شهر مسجدسلیمان از جمله مسجد جامع نمره یک، مسجد ابوالفضل العباس(ع) ریل وی و مسجد امام محمدباقر(ع) مالجونکی و هیئت ابوالفضل العباس(ع) نفتک نیز عزاداری عاشورا برگزار شد.

مسجد امام حسین(ع) کولرشاپ و مسجد حضرت رسول(ص) روستای نصرآباد مسجدسلیمان هم میزبان عزاداران حسینی بود که همشهریان شهید سعید کریمی و شهید مهران زرافشان در عزای امام حسین(ع) اشک از دیدگان خود جاری کردند.

در روستای هفت شهیدان دیار شهید محمدرسول کریمی و شهید ایرج کریمی هم مردم در عاشورای حسینی عزاداری کردند.

همزمان با عاشورای حسینی عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور اهالی شهر لالی برگزار شد.

در این برنامه که همه ساله در روز عاشورای حسینی برگزار می شود جمعی از مردم و هیئات مذهبی شهر لالی حضور داشتند و برای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش سوگواری کردند.

همچنین عزاداری روز عاشورا با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان در اندیمشک زادگاه سردار شهید علی محمد قربانی و شهید مجتبی بابایی زاده برگزار شد.

در شهر گلگیر نیز عزاداری و سوگواری روز عاشورای حسینی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

 

عزاداری در جوار امامزاده سبزپوش بتوند

اهالی روستای بتوند مسجدسلیمان در قالب دستجات سینه زنی و زنجیرزنی در حرم امامزاده عبدالله(ع) و بی بی خاتون(ع) معروف به امامزاده سبزپوش حضور یافتند و به عزاداری پرداختند.

در روز عاشورا اهالی روستای بتوند از نقاط مختلف کشور در زادگاه خود حضور یافتند و یاد و خاطره شهدای والامقام از جمله شهید علیرضا هنری، محمد علیپور، شاپور عباسی، شهید رستم بتوندی، شهید ایرج بهاری پور، شهید محمدرضا شفاعتی و شهید علی محمدی را گرامی داشتند.

در شهر هفتکل نیز دستجات عزاداری از ساعات اولیه صبح امروز از محلات خود به سمت گلزار شهدای این شهر حرکت کردند.

محلات مختلف شهر هفتکل از جمله کوی حزب الله، کوی شهدا، بازار، خیابان مسجد حجت(عج)، اسلام آباد، کوی شهید دامغانی، کوی شهید باهنر، کوی شهید رجائی، کوی شهید هاشم‌پور و کوی شهید فریدون محرابی امروز نیز عزادار سیدالشهدا(ع) بودند.

دسته عزاداری شهرک طالقانی هم در روز عاشورا به سمت گلزار شهدای هفتکل حرکت کرد و در کنار تربت پاک شهیدان به زنجیرزنی پرداختند.

اهالی شهر هفتکل و دیار شهید احمد رجب‌نژاد، شهید رضا کرمی، شهید کوروش مکوندی، شهید بهمن درویشی، شهید محمد اصلانی و شهید مهدی بهرامی در قالب دستجات عزاداری در گلزار شهدای حضور یافتند و پس از زیارت شهدا در کنار مزار درگدشتگان خود حضور یافتند.

در روستای کندک بخش رغیوه نیز مردم در سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند و اشک از دیدگان جاری کردند.

 

 

شهدای پیرآباد میزبان عزاداران حسینی

با حضور اقشار مختلف مردم، جوانان و نوجوانان عاشورایی عزاداری سرور و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفایش در شهر تشان در استان خوزستان برگزار شد.

در شهر منصوریه نیز مردم این شهر در عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند.

اهالی روستای پیرآباد شهر تشان نیز صبح امروز همنوا با اهل عالم در روز عاشورای حسینی به عزاداری پرداختند.

در این آئین اهالی روستای پیرآباد با تجمع در مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) عزاداری خود را آغاز کردند.
پس از آن عزاداران حسینی روستای پیرآباد به سمت گلزار شهدا حرکت کردند و در کنار شهیدان خود نیز به سوگواری پرداختند.

جوانان و اهالی روستای کردستان بزرگ شهرستان بهبهان نیز همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی همنوا با اهل عالم عزاداری کردند و ندای لبیک یا حسین سردادند.

عزاداری سرور و سالار شهیدان در روستاهای دیگر شهرستان بهبهان هم برگزار شد و شیعیان در روز عاشورای حسینی اشک از دیدگان جاری کردند.

عزاداری ۱۶ کیلومتری اهالی روستای بدیل

در شهر گتوند نیز همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی عزاداران اهل بیت عصمت و طهارت در نقاط مختلف شهر سوگواری کردند.

اهالی روستای بدیل زادگاه سردار شهید حسین منجزی امروز در سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا به عزاداری پرداختند.

عزاداران حسینی در روستای از صبح امروز با پای پیاده از محلات خود حرکت کردند و در صحن امامزاده محمد بن زید(ع) زنجیرزنی و سینه‌زنی کردند.

فاصله روستای بدیل تا امامزاده محمد بن زید(ع) حدود ۸ کیلومتر است که عزاداران حسینی در روز عاشورا مسیر رفت و برگشت را در قالب دستجات عزاداری طی  می‌کنند.

ادای احترام به شهید عملیات رمضان

در شهر چغامیش نیز مردم عزادار با حضور در خیابان در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سینه زدند.

همزمان با روز عاشورای حسینی مردم شهر چغامیش از مسجد جامع تا گلزار نبی ادریس(ع) عزاداری کردند و با حضور بر مزار شهدای والامقام از جمله شهید مرتضی شاهرخی، شهید عبدالنبی تمن و شهید غلامعلی تمن یاد آنها را گرامی داشتند.

مردم چغامیش همچنین به صورت دسته زنجیرزنی بر تربت پاک دو شهید گمنام آرمیده در این دیار حضور یافتند و دقایقی عزاداری کردند.

مردم شوش دانیال نیز در عاشورای حسینی همنوا با همه آزادمردان جهان به سوگواری پرداختند.

حرم حضرت دانیال نبی(ص) در شوش نیز امروز میزبان خیل عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عاشورای حسینی بود.

در روستای جارود شهرستان هفتگل هم مردم با حضور در جوار بقعه متبرکه شاهزاده محمود(ع) روز عاشورا را گرامی دلشتند.

مردم روستای جارود که از سراسر کشور به زادگاه خود آمده بودند همزمان با عاشورای حسینی بر تربت پاک شهید قربان مکوندی از شهدای عملیات رمضان حضور یافتند و به این شهید ادای احترام کردند.

شهر کوت عبدالله زادگاه شهید یونس دریس، شهید جبار عراقی و شهید عباس کردانی هم در عاشورای حسینی سوگوار بود و همشهریان سرباز شهید رحیم حزباوی هم در این روز عزاداری کردند.

 

 

برگزاری نماز ظهر عاشورا در خوزستان

همچنین همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف خوزستان برگزار شد.

مردم خوزستان پس از برگزاری آئین سوگواری سرور و سالار شهیدان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه نماز ظهر عاشورا را برگزار کردند.

در اهواز نیز عزاداران حسینی با حضور در حرم علی بن مهزیار اهوازی نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

در حاشیه نماز ظهر عاشورا محمدسجاد حیدری یکی از شرکت کنندگان در این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امام حسین(ع) قیامش برای نماز بود و در روز عاشورا در معرکه جنگ هم نماز اول وقت خواند. 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف قیام سیدالشهدا(ع) بود، ما باید راه شهدای کربلا را ادامه بدهیم و یکی از یاران امام زمان(ع) خود شویم.

حیدری اضافه کرد: ما امروز برای برپایی نماز اول وقت به حرم یکی اصحاب امام زمان(عج) آمدیم و نماز جماعت خواندیم تا راه امام حسین(ع)را ادامه دهیم و تا عاقبت به خیر شویم.

نماز ظهر عاشورا همچنین با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای نمازجمعه شهرستان اندیکا برگزار شد.

مردم رامهرمز هم با حضور در حسینیه شهدای گمنام نماز ظهر عاشورا را در جوار پنج شهید گمنام دفاع مقدس اقامه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول