اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

میزبانی از شهید بی‌سر در دمای ۴۰ درجه تا وداع در روز تاسوعا

حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، شهرستان‌های لامرد، لارستان و کوار، حرم مطهر سیدعلاالدین حسین(ع) و حسینیه عاشقان ثارالله در روز تاسوعای حسینی از سردار بی‌سر، مدافع حرم شهید حاج عبدالله اسکندری استقبال کردند.

میزبانی از شهید بی‌سر در دمای ۴۰ درجه تا وداع در روز تاسوعا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سرتیپ ابولقاسم شریفی، رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما با اشاره به شهادت سردار اسکندری اظهار داشت: به محض ورود این شهید عزیز به موج، درگیری های انفرادی آغاز و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل شدند، پس از شهادت ایشان به هویت اصلی این شهید بزرگوار دست پیدا کردند که سردار سپاه است، عناد و دشمنی که در درجه اول نسبت به شیعه و در درجه دوم نسبت به رزمندگان محور مقاومت و پاسداران داشتند، سر این شهید عزیز را از بدن جدا و به نیزه کردند سپس توسط یک خودروی تویوتا در شهر حماه چرخاندند، این کار توسط گروه جیش العزه انجام شد و سپس سر مبارک شهید اسکندری را به مقر اصلی خود منتقل کردند.

وی ادامه داد: این گروه تقاضای آزادی تعداد بسیاری از اسرای خود و دریافت مبلغ بالایی پول داشتند، سردار سلیمانی گفتند کمک کنیم تا پیکر شهید به خانواده او بازگردد تا دل خانواده این شهید بزرگوار شاد شود اما همین که خانواده شهید متوجه شدند، نپذیرفتند و گفتند که حاضر نیستیم که شما هیچ امتیازی به تکفیری ها بدهید، شهید ما در کنار حضرت زینب(س) بماند و هر زمان که روال عادی شد و سایر شهدا به عقب بازگردانده شدند، شهید ما را نیز به عقب بازگردانید، خانواده شهید این جمله را هنگام شرفیابی به محضر فرمانده کل قوا نیز خدمت ایشان گفتند که ایشان هم از آن ها تمجید کردند.

همین کرامت انسانی کافیست که بعد از هشت سال دوری از وطن، استقبال گسترده‌ای از حضور سردار عزیز در ایران اسلامی و زادگاه خویش در شهر شیراز صورت گیرد.

آرام گرفتن پیکر شهید اسکندری بر دستان لامردی‌ها

پیکر مطهر شهید اسکندری بعد از حضور در شیراز و اجرای برنامه های مختلف، همزمان با تاسوعا حسینی در صبحگاه امروز در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برای بار دیگر طواف داده شد و بعد از آن برای حضور در بین عزاداران حسینی راهی شهرستان لامرد شد و چه زیبا لامردی‌های خونگرم حق خود را بر شهید ادا کردند و از هر نقطه شهرستان خود را برای توسل جستن به شهید رساندند و پیکر مطهر شهید اسکندری را در روز تاسوعای حسینی بر روی دستان خود تشییع کردند.

مردم شهیدپرور لامرد که از ساعت‌ها قبل منتظر پیکر پاک شهید اسکندری بودند خود را به مصلی الغدیر شهر لامرد رساندند تا پس از وداع با پیکر بی سر سیدالشهدای مقاومت فارس در مراسم تشییع این شهید والامقام شرکت کنند.

استقبال لارستانی‌ها در دمای ۴۰ درجه از شهید اسکندری

شهرستان لارستان نیز از عطر شهید اسکندری آکنده شد و مورد استقبال باشکوه نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و مسوولان ادارات لارستان قرار گرفت.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، با بدرقه مردم و حاضرین در برنامه استقبال، با نوای نوحه‌های حسینی در گرمای بالای ۴۰ درجه شهر لار به شکل موتوری به مسجد امام جعفرصادق(ع) منتقل شد و در میان ازدحام چشمگیر عزاداران حسینی با نوای یا حسین(ع)، پیکر مطهر این شهید تشییع شد.

بیعت عزاداران کواری با پیکر شهید اسکندری

شهرستان کوار آخرین شهرستان استان فارس است که میزبان پیکر شهید اسکندری است.

عزاداران کواری در عصر تاسوعا حسینی با پیکر بی‌سر سردار اسکندری با مداحی‌های حسینی اشک ریختند و به سینه زدند و طلب شفاعت کردند.

مراسم تشییع و وداع با سردار شهید حاج عبد الله اسکندری در شهرستان کوار با حضور پرشور و بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم شهرستان برگزار شد.

مردم شهیدپرور شهرستان کوار با حضور حماسی خود در مراسم تشییع سردار بی سر شهید حاج عبدالله اسکندری ثابت نمودند که راه حسین بن علی (ع) زنده است و رهروان این مکتب از تقدیم جان ، در این مسیر ابایی ندارند.

 

تشییع پیکر شهید اسکندری در جمع مردم کوار

 

شهید مقاومت فارس بر دستان نمازگزاران حرم سیدعلاالدین حسین(ع)

نمازگزاران و عزاداران حرم مطهر سیدعلاالدین حسین(ع) نیز همزمان با نماز مغرب و عشا از حضور این شهید مقاومت فارس بهره بردند و  بر پیکر مطهر این شهید به عزاداری پرداختند.

وداع با شهید اسکندری در حسینیه عاشقان ثارالله

حسینیه عاشقان ثارالله شیراز، آخرین ایستگاه وداع با شهید اسکندری در شب عاشورا حسینی بود، حسینیه‌ای که خیل عظیم مردم و دوستداران اباعبدالله هرساله برای توسل جستن به امام حسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری مشغول هستند.

به گزارش فارس، پیکر مطهر این سردار شهید مدافع حرم که پس از هشت سال انتظار به کشور بازگشته، صبح امروز همزمان با عاشورای حسینی با موافقت خانواده در گلزار شهدای شهر شیراز در کنار همرزمانش و یادمان این شهید به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول