اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عزاداری‌های حسینی بستر شناخت بیشتر نسل امروز با فرهنگ عاشورا است

یک مدرس دانشگاه گفت: عزاداری‌های حسینی در گستره ایران اسلامی بسترساز شناخت بیشتر نسل امروز با فرهنگ عاشورایی است.

عزاداری‌های حسینی بستر شناخت بیشتر نسل امروز با فرهنگ عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صفی اله رمضان خانی مدرس دانشگاه امروز در گفت‌وگویی به مناسبت ایام عزاداری‌های حسینی در محرم 1444 اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) در طول تاریخ از بزرگ‌ترین نهضت‌ها به شمار می‌رفته است و توانسته بیشترین تأثیرات را در روح و جسم انسان‌ها داشته باشد.

وی با بیان این که حماسه بزرگ عاشورای حسینی باید در دلها زنده بماند و نسل به نسل و سینه به سینه فرهنگ عاشورایی انتقال داده شود، عنوان کرد: از آنجایی که اسلام در تمام دوران‌ها مورد هجمه دشمنان بوده و امروز نیز دشمنان همواره سعی دارند تا اعتقادات مذهبی مردم را مورد حمله قرار دهند، از این رو باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین معرفی بیشتر قیام امام حسین (ع) به نسل امروز آنان را با این نهضت بزرگ بیشتر آشنا کنیم.

رمضان‌خانی تأکید کرد: امروز دشمنان با حربه‌های مختلف درصدد هستند با ترفندهای گوناگون نسل جدید را از دین خارج کرده و یا آنها را دین زده کنند، از این رو در این راستا و برای رسیدن به اهداف شوم خود جنگ نرم راه انداخته و درصدد ضربه زدن به اعتقادات مردم به ویژه نسل امروز هستند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: حضور آگاهانه و با بصیرت نوجوانان و جوانان امروز در عرصه‌های مختلف و درخشش آنها در برهه‌های گوناگون تاکنون اجازه نداده است تا دشمنان به اهداف شوم خود نزدیک شوند و همچنان دشمنان بازنده میدان هستند. این ایستادگی و مقاومت را جوانان امروز همچون شهید بی سرحججی از قیام امام حسین (ع) یاد گرفته‌اند که هیچگاه فراموش شدنی نیست.

وی  تصریح کرد: بر این اساس مسئولان فرهنگی باید زمینه‌های شناخت بیشترامام حسین(ع) و قیام عاشورا را برای نسل امروز فراهم کرده و درس آزادگی و جوانمردی را در بین جوانان و نوجوانان امروز نهادینه کنند؛ جریان سید الشهدا(ع) علاقه را به فعلیتی می رساند که انگیزه بخش رفتارهای خوب ما می‌شود.

رمضانخانی تأکید کرد: فضائل اخلاقی امام حسین (ع) و یاران ایشان در دشت کربلا آنچنان الهام بخش بوده که جوانان بسیاری با تأسی به نام و یاد و شخصیت آن عزیزان، راه و منش خویش را تغییر داده و به اوج سعادت و کمال یعنی شهادت رسیده‌اند.

این مدرس دانشگاه عنوان داشت: هر کدام از شخصیت‌های دشت کربلا، الگویی برای اخلاق مداری، ایمان، تکلیف سنجی و وفای به عهد هستند که با تمرکز بر زندگی هر کدام از آنها می‌توان راه را به خوبی شناخت و به پیش رفت.

انتهای پیام/ 3728

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول