اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بستر را برای بیان واقعیت‌ها توسط خبرنگاران مومن و متعهد فراهم کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: باید بستری فراهم کنیم تا خبرنگار مؤمن و متعهد، بتواند واقعیت‌ها را بیان کند و جامعه را از انحراف نجات دهد.

بستر را برای بیان واقعیت‌ها توسط خبرنگاران مومن و متعهد فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،‌ محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان صبح امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، با تقدیر از حضور مردم در مراسم‌های عزاداری با بیان اینکه از برگزاری جشن‌های عید غدیر مشخص بود که دهه محرم متفاوتی خواهیم داشت و همین اتفاق نیز افتاد، اظهار داشت: برخی افراد نگران بودند که با وجود مشکلات اقتصادی مراسم‌های مذهبی با رونق برگزار نشود اما شاهد بودیم زمانی که مردم به صحنه بیایند، چنین مشکلاتی را به‌راحتی پشت سر می‌گذارند.

وی افزود: شاید با مشکلات موجود، هیئات با موانعی مواجه بودند اما چون مردمی بودند، نه تنها از شکوه و عظمت آن‌ها کم نشد بلکه حتی نسبت به قبل از کرونا نیز با شکوه‌تر برگزار شدند.

جان‌نثاری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، با بیان اینکه روز خبرنگار هم‌زمان با روز شهادت شهید صارمی است، عنوان کرد: او نماد خبرنگار انقلابی و وظیفه‌شناس بود و بر این اساس باید بدانیم وظیفه یک خبرنگار روایت و اعلام رسمی حقایق است یعنی بتواند تجلی حقایق روزگار خود باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با یادآوری اینکه اولین راوی قیام سیدالشهدا(ع) حضرت زینب(س) بودند، یادآور شد: اگر امروز حقایق و روایات‌ درست بیان نشود، دشمن با حقایق روزگار ما نیز کار یزیدیان را خواهد کرد همان‌طور که شاهد برخی تحریفات در جریان دفاع مقدس و مدافعان حرم بودیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر روز خبرنگار را گرامی می‌داریم، موضوعی نمادین نیست، تصریح کرد: خبرنگار حقایق را روشن می‌کند و در این مسیر ویژگی خبرنگار خوب این است که مطالبی را بیان می‌کند که باعث جلوگیری از تحریف می‌شود.

انسان‌های فاسد و منافق مخالف خبررسانی صحیح هستند

جان‌نثاری با یادآوری اینکه انسان‌های خناس، فاسد و منافق با سیستم خبررسانی قوی و صحیح مخالف هستند، توضیح داد: اگر روز خبرنگار را گرامی می‌داریم به جنگ تحریف، نفاق و فساد و به استقبال حقایق و خوبی‌ها می‌رویم و در این مسیر نیاز است بستری فراهم کنیم تا خبرنگار مؤمن و متعهد، بتواند واقعیت‌ها را بیان کند و جامعه را از انحراف نجات دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به وظایف سنگینی که به دوش خبرنگاران است، خاطرنشان کرد: به رسول اکرم(ص)، پیامبر می‌گوییم یعنی پیام خداوند را بیان می‌کند و این پیام‌رسانی یکی از شئون اطلاع‌رسانی است همچنین شاهدیم که اقدام حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا نوعی خبرنگاری بود که اگر این اقدام را انجام نداده بودند، پیام این قیام به جایی نمی‌رسید.

جامعه بدون اطلاع‌رسانی، مرداب راکد است

وی با تأکید بر اینکه نیاز است اصحاب رسانه و دیگران روز خبرنگار را گرامی بدارند، گفت: جامعه‌ای که در آن اطلاع‌رسانی و بیان حقیقت وجود نداشته باشد، مانند مردابی راکد است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در آن جای جلاد و شهید عوض خواهد شد.

جان‌نثاری با بیان اینکه معتقدانه روز خبرنگار را گرامی می‌داریم و سمبل آن را شهیدی قرار دادیم که جان خود را در این مسیر فدا کرده است، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، به همان میزانی که اسلحه در دست رزمنده اهمیت داشته، دوربین در دست خبرنگار نیز اهمیت داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: با وجود اطلاع‌رسانی و خبرنگاران مومن و متعهدی که داریم قدرشناس نیستیم و باید بدانیم اگر این اطلاع‌رسانی از جامعه گرفته شود، جامعه هویت خود را نخواهد داشت و افراد مسؤولیت پذیر از غیر مسؤولیت پذیر جدا نخواهند شد.

وی با بیان اینکه شورای اطلاع‌رسانی وظیفه سنگینی دارد زیرا نیاز است بستر بیان حقایق را فراهم کند و اجازه ندهد روایات غیرصحیح بیان شود، تصریح کرد: وظیفه داریم که در مسیر حقایق بایستیم، از قلم‌هایی که به نفع مردم است حمایت کنیم و افرادی که قلم زهرآگین دارند را جدا کنیم و در این مسیر دولت سیزدهم قصد دارد چنین کاری انجام دهد.

روایت اول، روایت پیروز است

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تحریف صورت بگیرد و راه آن اطلاع‌رسانی و خبرخوب است، گفت: هر شخصی که روایت صحیح را اول بیان کرد، کیلومترها از شخصی که قصد ایجاد تحریف را دارد جلوتر است و در این مسیر اگر به رسانه توجه نکنیم، ضرر می‌کنیم و نتیجه آن تحریف انقلاب خواهد بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در پایان با اشاره به گردهمایی دیروز مردم اصفهان در میدان امام حسین(ع) اظهار کرد: نیاز است بر گردهمایی دیروز تحلیل‌های فراوانی ارائه شود که چگونه این جمعیت در این گرمای هوا عاشقانه برای حضرت اباعبدالله(ع) ایستادند؛ این مراسم سه ساعت بود اما رسانه می‌تواند هزاران ساعت این واقعه را زنده نگاه‌دارد و به رخ دنیا بکشد.

در پایان این جلسه جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان به مناسبت روز خبرنگار از دفاتر رسانه‌ها بازدید کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول