اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید قزاقستان و مصر بر تقویت همکاری‌های چندجانبه

معاون وزیر خارجه قزاقستان در سفر کاری به «قاهره» با مقامات مختلف مصر دیدار و بر تقویت همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد.

تاکید قزاقستان و مصر بر تقویت همکاری‌های چندجانبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عادل تورسون اف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب یک سفر کاری از مصر بازدید و با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد.

در دیدار وی با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در مورد مسائل همکاری دوجانبه و تعامل دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی تبادل نظر صورت گرفت و موضوعات مربوط به آمادگی برای نشست آتی کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا که در 12 تا 13 اکتبر 2022 در نورسلطان برگزار می‌شود، توجه ویژه شد.

دو طرف همچنین در مورد برنامه دیدارهای دوجانبه در سطوح عالی در طول سال‌های 2022-2023 گفت‌وگو کردند.

در چارچوب گفت‌وگو با «ایهاب بدوی» معاون وزیر امور خارجه مصر، موضوعات تعامل دو کشور در چارچوب کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا بررسی شد.

دیپلمات مصری طی این دیدار از اقدامات قزاقستان به عنوان رئیس این کنفرانس قدردانی و از ابتکارات «نورسلطان» برای تحول و توسعه نهادی این سازمان، حمایت کرد.

در دیدار با «ایمن کمال» معاون وزیر امور خارجه مصر در مورد مسائل مهم همکاری دوجانبه تبادل نظر صورت گرفت و فرصت‌های گسترده برای افزایش حجم تجارت دوجانبه، توسعه گردشگری، تشدید تبادل آموزشی و علمی بررسی شد.

خاطرنشان شد که بنابر انتظارات، نشست بعدی کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، علمی و فنی قزاقستان و مصر که قرار است در ماه نوامبر سال جاری در «نورسلطان» برگزار شود، برای دستیابی به این اهداف کمک کند.

دیپلمات قزاق در چارچوب آمادگی به برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی با «عبدالرحمان موسی» مشاور مفتی اعظم الازهر دیدار و با تاکید گفت: مشارکت شخصی شیخ «احمد الطیب» مفتی اعظم الازهر در این کنگره بیانگر اهمیت تقویت گفت و گوی جهانی بین ادیان است.

در دیدار با «حافظ ابوغازله» معاون دبیرکل اتحادیه کشورهای عرب، دو طرف در مورد وضعیت فعلی و چشم‌انداز همکاری قزاقستان و این اتحادیه، در چارچوب کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا را بررسی و بر اهمیت مشارکت هیات اتحادیه کشورهای غرب در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی تاکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر به مصر همچنین با «محمد العرابی» وزیر امور خارجه سابق مصر و همچنین «محمد فایز فراهات» مدیر مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک الهرام، عضو مجمع مراکز تحلیلی کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا دیدار و در مورد وضعیت فعلی در خاورمیانه و همچنین موضوعات مهم دستور کار منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول