اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

قانون‌گریزی برخی موتورسواران از بدترین ناهنجاری‌های رانندگی است

فعال اجتماعی استان مرکزی می‌گوید: یکی از بدترین ناهنجاری‌های رانندگی در کشور ما، قانون‌گریزی برخی از موتورسوارانی است که با رانندگی نامتعارفشان، به اصطلاح روی اعصاب مردم راه می‌روند.

قانون‌گریزی برخی موتورسواران از بدترین ناهنجاری‌های رانندگی  است

 احمدرضا هدایتی فعال اجتماعی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ضرورت تفهیم مقررات رانندگی به موتورسواران اظهار کرد: با این که فرهنگ رانندگی به خصوص طی سال‌های اخیر تحولات مطلوب و مفیدی را در کشور ما تجربه کرده است، اما هنوز مشکلات متعددی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: یکی از بدترین ناهنجاری‌های رانندگی در کشور ما، قانون‌گریزی برخی از موتورسوارانی است که با رانندگی نامتعارفشان، به اصطلاح روی اعصاب مردم راه می‌روند و نه تنها جان و مال خودشان، بلکه جان و مال و سلامت دیگران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند.

 این فعال اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: هرچند پلیس در این رابطه هم تدابیری را اندیشیده و اقداماتی را به عمل آورده است، اما ظاهراً هیچ یک از اقدامات سلبی، تأدیبی و تنبیهی آنها به اندازه کافی بازدارنده نبوده و نتوانسته تأثیر چندانی در رفع این ناهنجاری داشته باشد.

هدایتی گفت: به عنوان مثال برخی از موتورسواران در خیابان‌های یک طرفه و حتی میادین در جهت خلاف و بعضا با سرعت زیاد تردد می‌کنند، اما بدتر این که برخی از آنها هنگام ارتکاب این تخلف از سمت چپ و برخی از سمت راست (حتی سرپیچ و در نقاط کور و خطرناک) عبور نموده و گاهی از یکدیگر سبقت هم می‌گیرند و باعث می‌شوند تا رانندگان مقابل و حتی افراد پیاده گرفتار سردرگمی و دستپاچگی و نهایتا دچار حادثه شوند.

به گفته وی تردد با سرعت کم در خط عبور (لاین) وسط یا حتی خط عبور (لاین) سرعت و ایجاد مانع و وقفه در تردد خودروها عبوری در خیابان‌ها و به خصوص بزرگراهها، حرکت روی خطوط معابر و اجتناب از تردد بین دو خط، لایی کشیدن و حرکت مارپیچ، بی اعتنایی به چراغ‌های راهنمایی و عبور از چراغ قرمز، انجام حرکات نمایشی در خیابان‌ها، سبقت غیرمجاز از سمت چپ و راست خودروها، پارک کردن موتور در پیاده روها و ایجاد سدمعبر و نیز تردد در پیاده‌روها، از جمله رفتارهای نامتعارف و غلطی هستند، که هر روز شاهد وقوع آن از سوی برخی موتورسواران هستیم.

هدایتی با بیان اینکه متأسفانه گاهی این جماعت قانون‌گریز و قانون شکن در مواجهه با اعتراض عابرین پیاده یا رانندگان خودروها به تخلفاتشان، به جای عذرخواهی یا طلبکارانه ناسزا می گویند و یا حتی با آنها درگیر می‌شوند، اظهار کرد: باید اجرای اقدامات جدی‌تری مانند اجبار به حضور در دوره‌های آموزشی بلندمدت البته با هزینه شخصی، ابطال موقت و در صورت تکرار، ابطال دائمی گواهینامه، مصادره یا توقیف بلندمدت وسیله نقلیه (موتور متخلفین)، جریمه‌های نقدی سنگین و امثال آن در دستور کار پلیس قرار گیرد که انجام هر اقدام موثری در این زمینه، رضایت و قدردانی شهروندان اعم از رانندگان خودروها و افراد پیاده را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس برخورد و جلوگیری از تردد موتورهای سنگین در خیابان جهان‌پناه اراک یکی از مطالبات جدی ساکنین این منطقه است.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول