اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

غربت امام سجاد(ع) پس از عاشورا در مدینه از زبان حسین انصاریان

حجت‌الاسلام حسین انصاریان می‌گوید: امام سجاد(ع) بعد از عاشورا در دعای ابوحمزه به خدا می‌فرماید: خدایا! به این غریبی و تنهایی من رحم کن. کسی نمانده است!

غربت امام سجاد(ع) پس از عاشورا در مدینه از زبان حسین انصاریان

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ۱۲ ماه محرم به روایتی سالروز شهادت امام سجاد(ع) چهارمین امام شیعیان جهان و پیام‌آور دشت کربلاست.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد اخلاق طی سخنرانی در حسینیه همدانی‌ها اظهار داشت: زین‌العابدین(ع) در دعای ابوحمزه زار می‌زنند، اشک می‌ریزند و به پروردگار می‌گویند: «إرْحَمْ فی هذِهِ الدُّنْیا غُرْبَتی»؛ خدایا! به این غریبی و تنهایی من رحم کن. کسی نمانده است!

وی افزود: ایشان می‌فرماید: من بین ۷۲ نفر از اولیای خاص تو بودم که همه را قطعه‌قطعه کردند؛ اما الآن در مدینه با یک مشت زن و دختر داغ‌دار مانده‌ام که باید به آن‌ها برسم. کسی نیست که با او انس بگیرم، یک ساعت با او بنشیم و علومم را منتقل کنم.

انصاریان با طرح این سوال که به‌راستی غربت از چه؟ گفت: زین‌العابدین(ع) که خدا و قرآن را داشتند؛ اما آدم در مدینه نبود که یک ساعت پیش او بنشیند!

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول