اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ماجرای آلودگی نفتی در ساحل کنگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: «تاربال‌ها» در طول ده‌ها کیلومتر موجب آلودگی ساحل کنگان شده و با توجه به وسعت زیاد محدوده آلودگی نیاز به همکاری دستگاه و سمن‌های ذیربط همچنین ساحل نشینان جنوب استان است.

ماجرای آلودگی نفتی در ساحل کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه به محض اطلاع از آلودگی نفتی در منطقه کنگان و بنک گروه مقابله با آلودگی به منطقه اعزام شد و در بررسی اولیه منشاء این آلودگی انتقال نفت خام از کشتی به کشتی عنوان شد، اظهار کرد: در تصاویر هوایی و بررسی‌های بعدی مشخص شد «تاربال‌ها» یا همان گلوله‌های قیرمانند در طول ده‌ها کیلومتر موجب آلودگی شده‌اند که منشاء آن به احتمال زیاد چاه‌های فروزان است که برای اطمینان بیشتر همچنان بررسی‌ها ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به وسعت آلودگی برای پاکسازی نیاز به مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌ها و صنایع است، زیرا بی‌توجهی به این موضوع موجب صدمات بسیاری به محیط زیست می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه سازمان بنادر در سنوات اخیر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات، امکانات و شناور برای پاکسازی سواحل خریداری کرده است تا محیط زیست کمتر دچار آسیب شود ادامه داد: در حوزه محیط زیست دریایی باید همت گروهی و گسترده‌ای در راستای حفظ محیط زیست دریایی انجام شود چرا که با بی‌مسؤولیتی دستگاه ها بدون تردید به واسط وجود چاه‌های متعدد نفتی آسیب جدی به محیط زیست و بویژه سواحل استان بوشهر وارد خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول