اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر چین: پکن از هر ابزاری برای اتحاد مجدد تایوان استفاده خواهد کرد

سفیر چین در استرالیا گفت پکن آماده اتحاد مسالمت‌آمیز تایوان است اما در عین حال هشدار داد در صورت لزوم و اجبار از هر ابزار لازم در رابطه با این جزیره استفاده خواهد کرد.

سفیر چین: پکن از هر ابزاری برای اتحاد مجدد تایوان استفاده خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیائو کیان» سفیر چین در استرالیا هشدار داده که پکن آماده است تا از «هر ابزار لازم» در رابطه با تایوان استفاده کند.

وی روز چهارشنبه در سخنانی در باشگاه ملی مطبوعات، اصطلاح حمله را رد کرد و گفت تایوان باید به طور مسالمت‌آمیز با چین متحد شود. این دیپلمات چینی با این حال، از رد استفاده از زور خودداری کرد و به خبرنگاران در کانبرا گفت: ما هرگز نمی‌توانیم گزینه استفاده از ابزارهای دیگر را رد کنیم، بنابراین در صورت لزوم، در صورت اجبار، آماده استفاده از همه ابزارهای لازم هستیم.

شیائو در ادامه گفت «در خصوص این که همه ابزارهای لازم به چه معنی است، می‌توانید از تخیل خود استفاده کنید». وی همچنین استدلال کرد که چین به تایوان حمله نخواهد کرد زیرا این منطقه را یک استان چینی و نه یک کشور خودمختار می‌داند.

سفیر چین در استرالیا تصریح کرد: رویکرد ما در قبال مسئله تایوان، فکر می‌کنم یکدست، روشن و کاملاً باز است. تایوان یک کشور مستقل نیست. تایوان یکی از استان‌های جمهوری خلق چین است. این مسئله اتحاد مجدد، اتحاد مجدد کامل و مسئله بازگشت تایوان به سرزمین مادری است. چین برای چندین دهه آنقدر صبور بوده و منتظر هستیم. ما منتظر یک اتحاد مسالمت‌آمیز هستیم.

به گفته شیائو کیان، سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که منجر به «نقض سیاست چین واحد» شد، همان چیزی است که باعث تشدید تنش‌ها در سراسر تنگه تایوان شد. 

چین پس از سفر تحریک‌آمیز اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تمرینات نظامی خود در اطراف این جزیره با پرتاب حداقل ۱۲ موشک ادامه می‌دهد. پکن روز دوشنبه تایید کرد که مانورهای مشترک را که از روز پنجشنبه (۱۱ اوت) آغاز شد - در دریاها و حریم هوایی با تمرکز بر عملیات مشترک ضد زیردریایی و حمله دریایی در مکانی نامعلوم تمدید خواهد کرد. شیائو تاریخ پایان تمرینات نظامی را مشخص نکرد.

او گفت که این تمرینات نظامی قصد دارد «پیامی» را به ایالات متحده و هر کشور دیگری که در تلاش‌های چین برای حفاظت از حاکمیت خود مداخله کند، ارسال کند. این دیپلمات چینی اظهار داشت: ما پیامی را برای کسانی که در تلاشند تایوان را از چین جدا کنند ارسال می‌کنیم. این اقدامی است که در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و جنبش‌های جدایی طلب در جزیره تایوان انجام می‌شود.

وی افزود: این اقدامات به عنوان یک اقدام متقابل برای آنچه اتفاق افتاده، آنچه از سوی طرف آمریکایی و رژیم در تایوان انجام شده، است. این عزم است که نشان دهیم در مورد تایوان، جایی برای سازش وجود ندارد.

دولت چین با صدور یک سند و گزارش درباره تایوان با تأکید بر اصل «یک کشور، دو نظام» اعلام کرد که پکن در صورت لازم برای حفظ امنیت چین و تایوان از زور استفاده خواهد کرد. پکن در سند مذکور به جدایی‌طلب‌های تایوان هشدار داد که تکیه به نیروهای خارجی هیچ دستاوردی برای آن‌ها نخواهد داشت و استفاده از تایوان برای مهار چین محکوم به شکست است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول