اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه صهیونیستی: عمان حریم خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی بسته است

منابع عبری خبر دادند که به‌رغم موافقت ریاض با عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان سعودی، عمان همچنان به این هواپیماها اجازه عبور نمی‌دهد.

روزنامه صهیونیستی: عمان حریم خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی بسته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری خبر دادند که عمان همچنان به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه عبور از حریم خود را نمی‌دهد.

پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در این باره گزارش داد که پس از باز شدن حریم عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی، مقامات صهیونیست انتظار عدم بازگشایی حریم هوایی عمان را نداشتند.

این روزنامه عبری ضمن بیان این که پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با تل‌آویو، عربستان سعودی حریم خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی گشود، خاطرنشان کرد پرواز در حریم هوایی عربستان مدت زمان سفرهای هوایی را کوتاه‌تر می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

این رسانه در ادامه نوشت: «موافقت عمان بسیار اهمیت دارد و ضروری است چراکه بدون موافقت این کشور، امکان عبور از حریم عربستان به سمت اقیانوس هند و از آنجا به دیگر مقصدها در شرق وجود ندارد.»

یدیعوت آحارانوت توضیح داد: «برای عبور از عربستان به سمت شرق باید از حریم یمن و عمان گذر کرد. پرواز در حریم یمن به علت جنگ امکان‌پذیر نیست و اسرائیل با یمن روابط ندارد.»

این روزنامه اضافه کرد: «احتمال [پرواز] از طریق عمان باقی مانده که با اسرائیل روابط دارد. اما این کشور تا این لحظه با [پرواز هواپیماهای] شرکت‌های اسرائیلی در حریم خود موافقت نکرده است. با این حال، سطوح سیاسی [تل‌‌آویو] به این مسئله رسیدگی می‌کنند و نه شرکت‌های هوایی با مقامات عمانی.»

پس از سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان بود که ریاض حریم خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشود. رسانه‌های سعودی در آن زمان ابراز خوشحالی کرده بودند که باز شدن حریم هوایی عربستان به معنای گام اول عادی‌سازی روابط و کوتاه‌تر شدن مسافت برای سفر به شرق آسیاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول