اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین مقام دولت لیتوانی را به دلیل سفر به تایوان تحریم کرد

وزارت امور خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد تحریم هایی را علیه «آگنه وایسیوکویسیوته» معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت لیتوانی به دلیل سفر او به تایوان اعمال کرده است.

چین مقام دولت لیتوانی را به دلیل سفر به تایوان تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد تحریم هایی را علیه «آگنه وایسیوکویسیوته» معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت لیتوانی به دلیل سفر او به تایوان اعمال کرده است.

وزارت  امور خارجه چین اعلام کرد که پکن همچنین تعامل با وزارتخانه محل خدمت آگنه وایسیوکویسیوته و همکاری ها با لیتوانی، یک جمهوری کوچک منطقه بالتیک، در حوزه حمل و نقل را به حال تعلیق در می آورد.

وزارت حمل و نقل و ارتباطات لیتوانی در واکنش به این گزارش اعلام کرد که هیچ اطلاعات رسمی در مورد این موضوع دریافت نکرده است و از اظهار نظر بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

چین که تایوان خودمختار را بخشی از خاک خود می داند با سفر سیاستمداران خارجی به این جزیره مخالف است.

تلاشهای اخیر دولت لیتوانی برای تقویت روابط با تایوان خشم پکن را برانگیخته و منجر به کاهش شدید صادرات لیتوانی به چین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی شده به نحوی که تقریبا این صادرات در بازه زمانی به صفر رسید.

آگنه وایسیوکویسیوته امروز در توئیتر نوشت، که در سفری پنج روزه به سه شهر و دو بندر تایوان رفته و 14 نشست را در این جزیره داشته است.

او در توئیتش نوشت: «هفته ای پربار در تایوان به دنبال راه های بیشتر برای همکاری لیتوانی با تایوان در حوزه حمل و نقل، دریا، کشتی رانی و شرکتهای هوانوردی هستیم.»

وایسیوکویسیوته این سفر را به تایوان چند روز بعد از آن انجام داد که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به آنجا رفته بود. چین در پاسخ به این سفر پلوسی مانورهای نظامی گسترده ای را پیرامون تایوان برگزار کرده و تحریمهایی را علیه پلوسی و محدودیتهایی تجاری را علیه تایوان وضع کرد.

هنگامی که «جوویتا نلیوپسینه»، معاون وزیر اقتصاد و نوآوری لیتوانی در ماه ژوئن به تایپه سفر کرد گفت که لیتوانی قصد دارد در ماه سپتامبر یک دفتر نمایندگی در تایوان افتتاح کند.

لیتوانی با فشارهای مداوم چین برای انصراف از تصمیمی که در سال گذشته به جهت اجازه دادن به تایوان برای گشایش یک سفارتخانه غیررسمی در شهر «ویلنیوس» اتخاذ کرد مواجه شده است.

چین سطح روابط دیپلماتیک خود با لیتوانی را کاهش داده و شرکت های چندملیتی را برای قطع روابط با لیتوانی تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول