اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تصمیم گیری اعضای شورای شهر برای چهار ساله شدن برنامه توسعه شهر تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران به صورت یک فوریت ارائه شد تا شهرداری با توجه به محدودیت زمانی بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

تصمیم گیری اعضای شورای شهر برای چهار ساله شدن برنامه توسعه شهر تهران

به گزارش خبرنگار فارس، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورا با اشاره به تصمیم گیری برای چهار ساله شدن برنامه توسعه اظهار کرد: سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران به صورت یک فوریت ارائه شد تا شهرداری با توجه به محدودیت زمانی بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تا کنون در مدیریت شهری سه برنامه تدوین شده است، بیان کرد: تدوین این برنامه ها به یک عادت تبدیل شده و گویا اگر ادارات برنامه نداشته باشند، نمی توانند ادعا کنند که چشم اندازی دارند. اینکه این برنامه ها چه نتیجه ای دارد باید مورد بحث قرار بگیرد.

وی افزود: برنامه پنج ساله اول به هیچ عنوان عملیاتی نشد و برنامه دوم نیز که تلاش زیادی برای تدوین آن صورت گرفت و تمام موارد در آن لحاظ شد، حداکثر و خوشبینانه ۳۰ درصد اجرایی شد.

امانی همچنین تصریح کرد: این موضوع را اعلام کردند که چون شهرداری در برنامه دخیل نبوده اثربخشی نداشته و این اختیار توسط شهردار وقت از مرکز مطالعات گرفته شد و ۸۰۰ صفحه برنامه با مشارکت شهرداری تدوین و برنامه سوم به ۹۵ حکم تبدیل شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تنها ۲۳ درصد از برنامه پنج ساله سوم اجرایی شد، خاطرنشان کرد: برای این طرح کنفرانس های خبری برگزار کردند و حالا معاونت پایش شهرداری اعلام می کند که تنها ۲۳ درصد از برنامه و ۱۴ درصد از احکام کل برنامه به نتیجه رسید.

امانی با بیان اینکه ما می دانیم لایحه رأی می آورد اما باید این موارد مطرح شود، گفت: بر اساس برنامه پنج ساله سوم قرار بر این بوده که شهرداری ۳۶ لایحه ارائه دهد که ۱۴ لایحه معادل ۴۰ درصد ارائه شده است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور اعلام کرده که برنامه سه ماهه باید تهیه شود، اظهار کرد: نقص برنامه در ضعف ساختاری کشور و مدیریت شهری، کمبود منابع، خلأ قانونی، اختیار محدود شورا، نبودن مدیریت یکپارچه شهری، نحوه ارتباط بین مدیریت شهری و نهادهای حاکمیتی است و تا این موارد برطرف نشود سرنوشت برنامه ها به سرنوشت برنامه های سابق دچار خواهد شد.

امانی افزود: اگر به خوبی تلاش کنیم برنامه تا دی ماه تهیه خواهد شد و این در حالی است که دو سال از زمان فعالیت دوره جدید می گذرد. پیشنهاد من این است که بودجه دو سالانه تعیین کنیم. می توانیم اتفاقی این چنینی را در شورای انقلابی رقم بزنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول