اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس/تعیین اهداف کلان در لایحه نظام جامع باشگاهداری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای تعیین اهداف کلان و خرد لایحه نظام جامع باشگاهداری خبر داد.

جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس/تعیین اهداف کلان در لایحه نظام جامع باشگاهداری

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز لایحه نظام جامع باشگاهداری مورد بررسی قرار گرفت و اهداف کلان و خرد این لایحه با مصوبه اعضای کمیسیون مشخص شد.

وی افزود: در مورد اهداف کلان چهار هدف در نظر گرفته شده که این چهار مورد عبارت از تعمیم ورزش در ابعاد مختلف، حرکت به سمت اقتدار و عزت ملی با استفاده از ظرفیت ورزش، تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های ورزش در بهبود فرهنگ جامعه مبتنی بر اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای بهره‌گیری از ورزش برای اقتدار ملی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در مورد اهداف خرد و اختصاصی از بین 9 هدف تعیین شده در لایحه هفت مورد به تصویب اعضای کمیسیون رسید و بحث و بررسی برای تصویب در مورد دو هدف خرد و اختصاصی دیگر به جلسه بعد موکول شد.

راستینه خاطرنشان کرد: از جمله اهداف خرد در نظر گرفته شده برای نظام جامع باشگاهداری که به تصویب اعضای کمیسیون رسید می‌توان به کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه ورزش، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه ورزش حرفه‌ای، اجرایی‌سازی سیاست‌های اصل 44 در واگذاری بخش‌های مربوط به ورزش حرفه‌ای در حوزه دولتی به بخش خصوصی، برنامه‌ریزی برای ارتقای ورزش قهرمانی و توسعه ورزش قهرمانی اشاره کرد. 

وی افزود: در ادامه جلسه امروز اعضای کمیسیون از جایگاه نظارتی خود موضوع اجرای ماده 4 قانون خانواده و جوانی جمعیت را با حضور نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار دادند.

راستینه اظهار داشت: در ماده چهار این قانون تأکید شده که به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها و همچنین شهرهای با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر زمین یا واحد مسکونی تا حداکثر 200 متر به صورت اقساط و با تنفس 2 ساله و اقساط 8 ساله واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در قانون نیامده که خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتری که فاقد مسکن هستند اما این قید در آیین‌نامه اجرایی آن آمده که این موضوع برخلاف قانون مصوب مجلس است و در جلسه امروز این مسئله مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد تا اصلاحات لازم در این باره انجام شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:‌ طبق گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی تاکنون 72 هزار و 644 خانواده به عنوان متقاضی دریافت زمین و مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کرده‌ا‌ند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول