اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خیرین 10 میلیاردی به نیازمندان بهزیستی کمک کردند

مدیرکل بهزییستی استان زنجان با اشاره به کمک بیش از 10 میلیارد ریالی خیرین در دهه اول محرم به مددجویان بهزیستی از ادامه پذیرش نذورات در مراکز بهزیستی خبر داد.

خیرین 10 میلیاردی به نیازمندان بهزیستی کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک بیش از 10 میلیارد ریالی خیرین در دهه اول محرم به مددجویان بهزیستی از ادامه پذیرش نذورات در مراکز بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: حضور موسسات خیریه و سمن‌های یاری رسان بهزیستی توانسته در جذب کمک‌های مردمی نقش بسزایی ایفا کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی زنجان آماده هدایت نیات خیر و نذورات خیرین به سمت  اقشار کم برخوردار  و نیازمند است، تصریح کرد: بهزیستی در کنار مردم است و خیرین استان می‌توانند با نیت خاص یا عام در حوزه‌های مختلف همچون معیشت، مسکن، تحصیل و مشاوره، درمان، اطعام و ... با بهزیستی همکاری و همیاری کنند. 

وی حضور خیرین را در بخش حمایت از کودکان نیازمند برجسته خواند و تصریح کرد کمک‌های مردمی به شیرخوارگاه شهید ثمین تاب، خانه سالمندان و دیگر مراکز بهزیستی بصورت  موثر و ملموس  با خواست خیرین هزینه می‌شود و برخی از خیرین نیز از طریق طرح حامی همراه و یاور کودکان بی بضاعت تحت پوشش بهزیستی هستند.

حسینی در ادامه به نقش سمن‌ها در کمک‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و افزود: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در بالا بردن سطح رفاه قشرهای محروم و آسیب‌پذیر اجتماع با مطرح ساختن یک برنامه مشترک و دسته جمعی و آگاه‌سازی به طبقات مختلف جامعه می‌توانند در مسیر بهتر زیستن و  مبارزه با آسیب های اجتماعی به یکی از نهادهای ارائه دهنده خدمات تبدیل شوند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش موثر سمن‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: ساماندهی اقشار آسیب دیده جامعه، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان در معرض آسیب و کودکان خیابانی، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و... از جمله فعالیت‌های اثر بخش تشکل‌های مردم نهاد است.

 حسینی با بیان اینکه موسسات خیریه و سمن‌ها در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، افزود: این نهادها می توانند در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت روان جامعه و همچنین در پیشگیری، غربالگری و درمان بیماری‌ها نقش ویژه و مهمی داشته باشند، که در این راستا برنامه‌های غرباگری‌های تنبلی چشم کودکان و شنوایی سنجی نوزادان بهزیستی که به منظور پیشگیری از معلولیت اجرا می‌شود با همکاری سمن ها و سازمان های مردم نهاد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول