اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی ایران برای تامین دسترسی ترکمنستان به بندرعباس و بندر چابهار

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان از آمادگی ایران برای تأمین دسترسی ترکمنستان به آب‌های آزاد و بنادر جنوبی همچون بندرعباس و بندر چابهار خبر داد.

آمادگی ایران برای تامین دسترسی ترکمنستان به بندرعباس و بندر چابهار

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر به ترکمنستان برای پیگیری توافق‌های صورت‌گرفته در سفر اخیر رئیس‌ جمهور این کشور به جمهوری اسلامی ایران، با «رشید مردف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صفری در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید و خاطرنشان کرد: ایران برای تأمین دسترسی جمهوری ترکمنستان به آب‌های آزاد و بنادر جنوبی ایران همچون بندرعباس و بندر چابهار آمادگی دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه علاقه‌مندی ایران برای افزایش ترانزیت کالا از طریق ترکمنستان را مورد اشاره قرار داد و همچنین افزود: امکان گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت و گاز، از جمله در ترانزیت حامل‌های انرژی ترکمنستان به کشورهای همسایه از خاک ایران وجود دارد.

لزوم توافق دو کشور در کاهش تعرفه‌های گمرکی، بازگشایی بازارچه مرزی باجگیران، فعال‌سازی مرز مشترک پرسه‌سو و افزایش همکاری استان‌های مرزی دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که صفری مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار، معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تلاش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول