اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی پس از ۳ سال توقف

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات ورزش دانش‌آموزی پس از ۳ سال توقف، در ۱۰ رشته ورزشی به میزبانی ۵ استان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی پس از ۳ سال توقف

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در کشور اشاره کرد و گفت: این مسابقات پس از سه سال توقف در ۱۰ رشته ورزشی به میزبانی ۵ استان از جمله چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات ورزشی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی می‌تواند به تحقق ساحت اجتماعی یعنی جامعه پذیری دانش‌آموزی و هم ساحت عبادی، اعتقادی واخلاقی کمک کند، افزود: رویکرد ما به ورزش، تربیتی است و معتقدیم ورزش مهم‌ترین عامل برای ارتقای سلامت جسمی و روانی و معنوی دانش آموزان است.

ستاری فرد ادامه داد: اگر امروز سیاست آموزش و پرورش و وزیر تربیت تمام ساحتی است، ساحت زیستی و بدنی هم به عنوان یکی از ساحت‌های ششگانه و پیشران سایر ساحت‌ها محل توجه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مسابقات ورزشی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی امروز مورد توجه قرار دارد اگر به دنبال هویت بخشی و اعتلای هویت ملی از طریق ورزش هستیم باید به ورزش دانش‌آموزی به عنوان پایه و مهم ترین رکن ورزش کشور توجه کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین و اثر گذارترین سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی را در اختیار دارد، گفت: بسیاری از معلمان تربیت‌بدنی در عرصه‌های مختلف ورزشی نقش آفرینی جدی دارند و در مسابقات بین المللی شاهدیم دانش‌آموزان و معلمان تربیت بدنی افتخار آفرین می‌شوند.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان امروز برای کشور هویت آفرین هستند لذا برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی و توسعه و تقویت این مسابقات در سطوح و رشته‌های مختلف می‌تواند به استعدادیابی و شکوفایی استعدادها و معرفی آنان به ورزش کشور کمک کند.

وی اشاره کرد: هدف آموزش و پرورش توسعه ورزش قهرمانی به تنهایی نیست. توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دل اجرای رویدادهای مختلف در سطوح مدرسه‌ای، ملی، منطقه ای، استانی و بین المللی را در دستور کار داریم و به رشد ورزش در ابعاد 4 گانه کمک خواهیم کرد.

ستاری فرد بیان کرد: تلاش داریم با حمایت وزیر و سازمان برنامه و بودجه، سایر رشته‌های ورزشی دانش‌آموزان مانند ورزش‌های گروهی، ملی، بومی و محلی را مورد توجه قرار دهیم و در طول سال تحصیلی با برنامه ریزی مدون، مسابقات ورزشی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات با رویکرد تربیتی و فرهنگی دنبال می‌شود برگزاری برنامه‌های تربیتی فرهنگی نشان دهنده توجه خاص ما به رویکردهای تربیتی فرهنگی است تحصیل، تهذیب و ورزش برگرفته از منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار ما در معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول