اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کارخانه محلول یخ‌زدایی راه‌اندازی می‌شود/افزایش بودجه شهر زنجان به 1569 میلیارد تومان

شهردار زنجان گفت: حجم بالای عملیات شهری، عمرانی، فرهنگی و امورات منابع انسانی موجب شد تا بودجه شهرداری را در سال جاری افزایش دهیم و با متمم این بودجه به یک هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان افزایش یافت، یعنی بودجه نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.

کارخانه محلول یخ‌زدایی راه‌اندازی می‌شود/افزایش بودجه شهر زنجان به 1569 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروز فر، شهردار زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: حجم بالای عملیات شهری، عمرانی، فرهنگی و امورات منابع انسانی موجب شد تا بودجه شهرداری را در سال جاری افزایش دهیم و با متمم این بودجه به یک هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان افزایش یافت، یعنی بودجه نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.
شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری یک سازمانی است که همه ابعاد شهر را در برمی‌گیرد، بنابراین نمی‌توان سقفی برای آن تعیین کرد، افزود: برای تحقق درآمدها و هزینه‌ها برنامه لازم است و صرف درآمد هم نمی‌تواند عملکرد موفقی از شهرداری ارائه دهد، برای نمونه ما برای عقد یک قرارداد پیمانکاری به صورت متوسط از برآورد تا اجرای کار دو ماه زمان نیاز داریم.

وی با یادآوری اینکه مدیریت درآمد و هزینه یک فاکتور اساسی در مدیریت موفق شهری است، گفت: در حال حاضر شهرداری به یک نهاد شبانه روزی تبدیل شده است و فعالیت‌های شهرداری قبل از طلوع آفتاب تا پس از غروب آن ادامه دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه قرارگاه‌های شهرداری به‌ صورت روزانه ادامه فعالیت دارد، گفت: به طور مثال از هفته پیش طرح جامع عملیات زمستانی تهیه شده و برای نخستین بار امسال در زنجان کارخانه محلول یخ‌زدایی را راه‌اندازی خواهیم کرد تا حجم نمک‌پاشی را کم کنیم.

فیروزفر خاطرنشان کرد: قرارگاه های شهرداری به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و امورات فصلی در این قرارگاه برنامه ریزی می‌شود، به همین منظور طرح جامع زمستانه در شهرداری در حال برنامه‌ریزی است.

وی با یادآوری اینکه با آبیاری مکانیزاسیون فضای سبز در بکارگیری 150 نیروی انسانی صرفه جویی شد، افزود: پرداختن به پروژه‌های به جا مانده و پر مطالبه از دیگر اولویت‌های شهرداری است.

شهردار زنجان افزود: یکی از مطالبات مردم کف‌سازی بازار زنجان بود که در حال حاضر بازار بالا که بیش از چهار دهه دست نخورده بود تحت عملیات کف‌سازی قرار دارد و امیدواریم ظرف 40 روز آینده کل کف سازی بازار اجرا شود.

وی در ارتباط با اقدامات شهرداری در زمینه حمل و نقل عمومی هم گفت: جمع‌آوری ایستگاه‌های بین معابر با وجود سختی‌هایی که داشت از دیگر اقدامات شهرداری بود که با چپ در کردن اتوبوس‌ها این مشکلات رفع شد.

فیروزفر در زمینه سیاه‌پوش کردن معابر در ماه محرم نیز گفت: در این باره جلسه هماهنگی شهرداری با هیئات حسینی برای سیاه پوش کردن خیابان‌ها در آستانه محرم اجرا و 9 اِلِمان مناسب با محرم در شهر زنجان جاگذاری شد، همچنین برای تسهیل تردد خودروها در دسته‌های عزاداری 11 پارکینگ در چند نقطه شهر زنجان تعبیه شده بود.

وی درباره پروژه سبزه‌میدان به برخی از مشکلات قرارداد اولیه این پروژه اشاره کرد و گفت: تخلیه سیلاب یکی دیگر از مشکلات این پروژه است که با اتصال پروژه سبزه‌میدان به خیام حل خواهد شد و همچنین سیستم صوتی و تصویری برای این پروژه پیش‌بینی نشده بود که این موضوع هم در دستور کار قرار گرفت.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه تا پایان پاییز امسال فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان افتتاح خواهد شد، گفت باغ ذوالفقاری در طرح قبلی پروژه پیش بینی نشده بود اما در پروژه جدید درختان کهنسال که در این محدوده بود حفظ و به فضای پروژه اضافه شد.

فیروزفربا بیان اینکه در حوزه فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان از غدیر تا قربان در قالب جشن‌های مردمی در پارک های شهر اجرا شد، گفت: در حال حاضر هم ورزش همگانی در پارک و برنامه شهر قهرمان و ورزش محلات را در دستور کار داریم.

شهردار زنجان به پروژه‌های افتتاح شده در زنجان هم اشاره کرد و گفت: افتتاح پروژه دوربرگردان پل امام حسن مجتبی(ع)، افتتاح ایستگاه ‌آتش‌نشانی شماره هفت، افتتاح مرکز معاینه فنی خودرو، تقاطع فخری‌زاده، افتتاح پارک رز در 24 روز و بهره‌برداری بازارچه سه راه امجدیه بخشی از این پروژه‌ها است.

وی افزود: با کار کارشناسی 27 مصوبه در کمیسیون ماده پنج مطرح شد که 10 مصوبه ابلاغ نهایی شده و با تائید شدن این مصوبات بسیاری از گره‌های کور شهرسازی و ساخت و ساز حل خواهد شد و انحرافات از پروانه و تخلفات کمیسیون ماده 100 از آثار این مصوبات خواهد بود.

فیروزفر گفت: حل مشکلات ترافیک هسته مرکزی شهر در دستور است و به همین منظور نیازمند تهیه آمار میدانی هستیم و ساماندهی ناوگان و خطوط اتوبوسرانی نیز به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی به تعیین تکلیف اموال شهروندان در انبارهای اجرائیات شهرداری اشاره کرد و گفت: بعضی از این اموال مجهول‌الهویه است، به همین منظور تخفیفی بر جرایم اموال در انبار تعیین شده است و برای اموال مجهول‌الهویه پروسه‌ای وجود دارد که باید تعیین تکلیف می‌شود.

شهردار زنجان به اقدامات شهرداری در آستانه بازگشایی مدارس، خط‌کشی معابر و رنگ‌آمیزی دیوار مدارس اشاره کرد و گفت: جا به جایی میدان احشام در دستور کار شهرداری است.

فیروزفر از اجرای پروژه گذر اجتماعی در بلوار اشراق زنجان خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این پروژه انجام شده است و در تلاش هستیم تا تفرجگاهی برای شهروندان در این گذر ایجاد کنیم.

شهردار از ساماندهی زنجان‌رود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سهم ارگان‌های دخیل در این پروژه زیاد است به عنوان مثال شرکت آب و فاضلاب در این پروژه سیستم حاکمیتی دارد و با همت شورا ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های زنجان رود بودجه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول