اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاشکند میزبان دومین مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای

دومین مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای در تاشکند آغاز به کار کرد.

تاشکند میزبان دومین مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، دومین مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای در تاشکند آغاز به کار کرد. 

در چارچوب دومین مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 16 تا 17 آگوست یک برنامه اقدام مشترک برای بحث در مورد گسترش همکاری‌ها در بخش کشاورزی و همچنین مطالعه و اجرای آخرین فناوری‌ها و روش‌های کشاورزی برای افزایش بهره وری، مقاومت به بیماری‌های گیاهی و صرفه جویی در منابع آب تدوین خواهد شد.

این مجمع با حضور روسای سازمان‌های دولتی، وزارتخانه‌های مسئول فعالیت‌های اقتصادی خارجی برگزار شد. ازبکستان پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین المللی همکاری در بخش کشاورزی و صنعتی و فرصت های همکاری را ارائه کرد.

«عزیز ویتوف» معاون اول وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی جمهوری ازبکستان گفت: «اولین برگزاری این نشست در ازبکستان در ماه می 2023 باشد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی شده در کنفرانس نه تنها کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، بلکه کشورهایی که عضو سازمان نیستند، نیز شرکت کنند. 

در این مجمع «اریک هاشم اف» معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز گفت: یکی از وظایف سازمان همکاری شانگهای تبدیل شدن به واحه ثبات است و پارادایم اقتصاد جهانی در حال گذراندن دوره‌ای از دگرگونی اساسی است.

هاشم اف تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان همکاری شانگهای تبدیل شدن به واحه ثبات و توسعه است.

وی خاطرنشان کرد که در اجلاس آتی سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، رهبران کشورهای این سازمان وضعیت و توسعه وضعیت منطقه و جهان را ارزیابی خواهند کرد.

معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای همچنین زمینه‌های مربوطه را برای بهبود بیشتر همکاری‌های چندجانبه در سازمان همکاری شانگهای از جمله بخش تجاری و اقتصادی شناسایی خواهند کرد.

خاطر نشان می‌شود که دومین مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 16 تا 17 آگوست در تاشکند برگزار می‌شود. این رویداد شامل یک جلسه عمومی، جلسات پانل، جلسات دوجانبه و مذاکرات تجاری خواهد بود.

شرکت کنندگان در مورد پتانسیل اقتصاد دیجیتال، فناوری‌های سبز، همکاری‌های منطقه‌ای، همکاری‌های سرمایه گذاری، همکاری‌های صنعتی و سایر زمینه‌های اولویت بحث خواهند کرد.

اولین چنین مجمعی در ژوئن 2021 در شهر دوشنبه برگزار شد. مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای یک پلت فرم موثر برای گفت و گوی بین دولتی و تعامل بین نمایندگان محافل تجاری، شرکت‌ها و سرمایه گذاران است.

مجمع اقتصادی سازمان همکاری شانگهای با ریاست ازبکستان به ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان این کشور برگزار می‌شود.

خاطر نشان می‌شود که اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای 15 تا 16 سپتامبر در سمرقند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول