اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

افزایش حقوق بازنشستگان فردا اعلام می‌‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشته و تصمیماتی گرفته‌ایم و جلسه‌ای هم فردا با نمایندگان بازنشستگان داریم که خود آنها نحوه افزایش حقوق را اعلام و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان فردا اعلام می‌‌شود

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: طیف بازنشستگان در گذشته منزلت خود را از دست داده و در سیاست گذاری‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ما تلاش کردیم تا اتفاقات مطلوبی رخ بدهد اما حقیقتا ما وارث گذشته هستیم و ناترازی‌هایی وجود دارد، این ناترازی‌های صندوق‌های بازنشستگی ما را با چالش همراه کرده است.

زاهدی وفا تاکید کرد: تصمیمات حرفه ای در گذشته اتخاذ نشده و دو صندوق بازنشستگی ما به بودجه دولت متکی شده اند در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجودداشته باشد و. خودشان را بر اساس یک فرمول اقتصادی اداره کنند. تصمیمات درباره بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است. 

وی اضافه کرد: ما در مجموع ۷۱ صندوق دیگر هم داریم که آن‌ها نیز با مشکلاتی همراه هستند و براساس قانون ساختار جامع رفاه اینها باید یکپارچه و ذیل وزارت رفاه ادغام شوند.

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: ما در راستای مصوبه شورای عالی کار و طبق قانون باید تصمیماتی می گرفتیم اما در این باره محدودیت‌های منابع و مالی وجود داشته و دارد.

زاهدی وفا همچنین ابراز کرد: ما با نمایندگان بازنشستگان جلساتی هم داشته و تصمیماتی گرفته ایم و جلسه‌ای فردا با نمایندگان بازنشستگان داریم که خود آن‌ها نحوه افزایش حقوق را اعلام و اطلاع رسانی می‌کنند.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشنهادهایی در زمینه واگذاری برخی سهام ها به بازنشستگان مطرح شده است. یکی از پیشنهادها این است که صندوق زمین و ساختمان در هر استان برای بازنشستگان تاسیس کنیم. در مجموع تصمیمات خوبی گرفته شده و فردا در جلسه کانون های بازنشستگی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ ت 38

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول