اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شهید رضا قنبری: تا استکبار جهانی را نابود نکنیم دست ازمبارزه نخواهیم کشید

در وصیت‌نامه شهید رضا قنبری می خوانید: تا زمانى که استکبار جهانى و کافران به خدا و اسلام را در دریایى خروشان از خون خود غرق نسازیم و نابود نکنیم، دست ازمبارزه نخواهیم کشید.

شهید رضا قنبری: تا استکبار جهانی را نابود نکنیم دست ازمبارزه نخواهیم کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهید رضا قنبری فرزند قنبر در تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۴۴ در روستای وشنوه از توابع استان قم در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. وی پس از چندی مجاهدت در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر۸ در محل فاو و اروند، به درجه رفیع شهادت رسید. در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا و هم لا یفتنون  و لقد فتنا الذین من قبلهم فلیعلمن الله الذین صدقوا و لیعلمن الکاذبین

آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف این که گفتند ما ایمان به خدا آورده‌ایم رهایشان مى‌کنیم  و بر این دعوى هیچ امتحان نکنیم؛ ما همه را پیش از اینان به امتحان و آزمایش آوردیم تا خدا دروغگویان و راستگویان را کاملا معلوم کند.

به نام خدا و با سلام به حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له‌الفدا و نایب برحقش حضرت امام خمینى بت‌شکن قرن و امید مستضعفان جهان، با سلام و با درود بیکران خدا و ملائک مقرب درگاه خدا بر همه شهیدان مظلوم و گلگون‌کفن از هابیل تا حسین (ع) و از کربلاى حسین (ع) تا شهداى کربلاهاى ایران. خداى عزوجل را شکر می گزارم که به من توفیق شرکت در این جنگ مقدس را داد جنگى که به گفته امام نعمتى مى‌باشد برای ملت ما.

وظیفه خودم دیدم که بعنوان یک سرباز مسلمان براى دفاع از اسلام و نظام جمهورى اسلامى ایران که خون ده‌ها هزار شهید در پاى درخت تنومند آن ریخته شده است در این جنگ شرکت کنم و از امت شهیدپرور می‌خواهم خون این شهیدان را نگذارند به هدر برود.

پدر و مادر عزیزم!

پدر و مادرم زحمات بسیار زیاد شما از یادم نمی‌رود و متأسفانه در این دنیاى فانى نتوانستم جبران زحمات شما را بکنم ولى عاجزانه از خدا می‌خواهم پاداش شما را در آخرت بدهد و از شما می‌خواهم صبور باشید و همواره به یاد خدا ان شاءالله که موفق باشید و امیدوارم در راهتان که خدمت به اسلام و جمهورى اسلامى می‌باشد، موفق باشید.در ضمن مقدارى پول به یک یا چند مستمند بدهید تا در صورت مقروض بودن قرضم ادا شود.

برادر و خواهرم از خدا عاجزانه مى‌خواهم که شما را در راهتان که خدمت به اسلام و نظام جمهورى  اسلامى است یارى نماید. برادر و خواهر عزیزم از اینکه نتوانستم زمان بیشترى در کنار شما باشم از شما عذر می‌خواهم و از آنان مى‌خواهم که صبور و همواره به یاد خدا باشید؛ ان شاءالله که موفق باشید.

پدر، مادر، برادر، خواهر، برادرزاده عزیزم وحید و کلیه فامیل را سلام مى‌رسانم و به خدا مى‌سپارم از دوستان عزیزم در دانشکده و خارج از دانشکده می‌خواهم که خون شهدا را نگذارند به هدر رود، کلیه دوستان را سلام مى‌رسانم.

خدا را به شهادت می گیریم تا زمانى که استکبار جهانى و کافران به خدا و اسلام را در دریایى خروشان از خون خود غرق نسازیم و نابود نکنیم، دست ازمبارزه نخواهیم کشید.

انتهای پیام / 78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول