اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ابوشریف: جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مقاومت ادامه می‌دهد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت که این جنبش به مقاومت ادامه می‌دهد و این مقاومت تا آزادی کامل خاک فلسطین ادامه خواهد داشت.

ابوشریف: جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مقاومت ادامه می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران امروز (چهارشنبه) در نشستی با عنوان «تشریح دستاوردهای جنگ ۵۵ ساعته غزه» در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص برنامه آینده جنبش جهاد اسلامی برای جانشینی فرمانده‌های شهید این جنبش گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مقاومت ادامه می‌دهد. 

وی افزود: هدف نهایی محقق نشده و این مقاومت تا آزادی کامل خاک فلسطین ادامه خواهد داشت.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران هم در این نشست در پاسخ به این سؤال که چرا حماس در ساعت‌های نخست از جنبش جهاد اسلامی حمایتی نکرد؟‌ هم گفت: ما از سال ۲۰۱۴ اتاق عملیات مشترکی تشکیل دادیم و هماهنگ هستیم. زمانی‌که ما یک وطن داریم یک سرنوشت مشترک هم داریم. هماهنگی کاملی بین جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس وجود دارد و این هماهنگی در همان زمان به وجود آمد.  ما در همان ساعت نخست با جنبش جهاد اسلامی تماس گرفتیم و بر حق دفاع آنان تأکید کردیم.

ابوشریف بیان کرد:‌ جبنش جهاد اسلامی، یک جنبش فلسطینی است که برای مقاومت ایجاد شده است و همانطور که مقاومت خود را شروع کرده آن را تا هدف نهایی خود که آزادی همه خاک فلسطین است، ادامه خواهیم داد.

جنبش جهاداسلامی فلسطین تا کنون نبردهای مختلفی مانند انتفاضه‌های اول و دوم و همچنین عملیات‌های مقاومت روز به روز متحول شده است و جنبش جهاد اسلامی برای تحول در زمینه مقاومت تلاش کرده است. هدف نخست و آخر جنبش جهاد اسلامی فقط فلسطین است. دکتر رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین جمله معروفی دارند، ایشان میگفتند که «ما از لوله تفنگ که نگاه می‌کنیم فقط قدس را می‌بنیم». بنابراین، بر اساس این نوع نگاه جنبش جهاد اسلامی مسیر شهادت را برای خود انتخاب کرده است و این راه ادامه دار است. 

گردان جنین بزرگ‌ترین گردان در کرانه‌باختری است

ابوشریف افزود: موضوع شهادت در جنبش جهاد اسلامی، موضوعی طبیعی است و از روزی که این جنبش فعالیت خود را شروع کرد هر روز یک شهید می‌دهد. موضوع مهم این است که جنبش جهاد اسلامی دارای قدرت برای جایگزینی است. شهادت هر یک از عزیزان عزم ما را جزم‌تر می‌کند. فرماندهان و نیروهای ما با شجاعت هرچه تمام‌تر در حال ادامه دادن به مقاومت هستند. نمونه این موضوع را می‌توان در کرانه باختری دید. در کرانه باختری ما گردانی به‌نام گردان جنین را ایجاد کردیم. همه افراد به‌وجود آورنده این گردان در سال گذشته به شهادت رسیدند. اما این گردان بزرگترین گردان در کرانه باختری است و روز به روز بیشتر گسترش پیدا می‌کند. و این جنبش تا نابلوس، طوباس، رام‌الله، الخلیل و طولکرم از که شهرهای کرانه باختری هستند ادامه پیدا کرده و روز به روز گسترش آن بیشتر می‌شود. شهادت اعضای جنبش جهاد اسلامی در فلسطین مانعی برای رسیدن به هدف نهایی نیست.

شهادت الجعبری خسارت بزرگی برای ما بود

ابوشریف گفت: شهادت «تیسر الجعبری» و «المنصوری» دو تن از فرماندهان جهاد خسارت عظیمی برای ما بود. این افراد گرچه به دلایلی برای عامه مردم مشهور نبودند؛ اما افسران بسیار مشهوری در حیطه نظامی  به حساب می‌آمدند و بسیار شجاع بودند. این افراد از نظر فکری بسیار فعال بودند. از دست دادن اینها خسارت بزرگی برای ما است. جنبش جهاد اسلامی جایگزین‌هایی را برای این افراد ایجاد کرده است. در سال 2019 میلادی فرمانده منطقه شمالی ما که از شخصیت‌های ارزشمند ما بود که برای رژیم‌صهیونیستی آزار دهنده به شمار می‌آمد، شهید شد. نام این فرمانده به همراه حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله در فهرست ترورها قرار داشت. اما در نهایت بعد از شهادت ایشان تیسر الجعبری جایگزین ایشان شدند. مسیر نبرد و شهادت برای ما ادامه دارد. مسیر اسلام برای آزادی فلسطین همچنان ادامه دارد.

مردم فلسطین را از شر جنایات رژیم صهیونیستی نجات دهید

القدومی با تبریک به مردم فلسطین درباره پیروزی نبرد اخیر آنان از رسانه‌ها و خبرنگاران درخواست کرد تا توجه ویژه‌ای داشته باشند به موضوع فاجعه انسانی که توسط رژیم‌صهیونیستی ایجاد شده است. ما در جنگ اخیر 46 شهید دادیم که از مردم فلسطین بودند. هفده نفر از آنان کودک بودند. دیروز سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی تحقیقی را شروع کرد که در رابطه با 5 کودکی که به شهادت رسیده‌اند. در این زمینه پیشنهاداتی را به شما می‌دهم که گروه‌های ذیربط دولتی، منطقه ای، پارلمانی و موسسات غیر دولتی مانند سازمان‌های مردم نهاد که پیام‌هایی را به همکاران خود در سراسر دنیا به ویژه در جهان اسلام برسانند که مردم فلسطین را از شر جنایات رژیم صهیونیستی نجات دهند. همچنین از هلال احمر و موسسات ذیربط می‌خواهم که رسیدگی کنند نسبت به روزهای تلخ و سختی را که نواز غره در حال سپری کردن آن است. ما در ابتدای نبرد اخیر با برادران خود در جنبش جهاد اسلامی فلسطین تماس گرفتیم و با آنان صحبت کردیم. آنها تصمیم گرفتند که به این جنایت پاسخ دهند. ما در این باره بیانیه ای را صادر کردیم که دو موضوع را نخست اینکه عواقب هر جنایتی را که رژیم صهیونیستی انجام دهد به عهده خود رژیم صهیونیستی است و دومین نکته ای را که بیان کردیم جنبش جهاد اسلامی حق کامل برای گرفتن انتقام و مقابله با رژیم صهیونیستی را دارد.

جهاد اسلامی در خون و سرنوشت شریک ماست

قدومی ادامه داد:‌ همانطور که مقام‌معظم‌رهبری در پاسخ به نامه برادر عزیزم زیاد النخاله رییس جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این نبرد مشخص شد که یک گروه فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی کافی است چرا که این رژیم به اذن خداوند متعال رو به زوال است. نبرد السیف‌القدس، یک معادله مهمی را بین ما و رژیم‌صهیونیستی ایجاد کرد. یکی از مهمترین این قواعد وحدت تصمیم‌گیری مقاومت است که از طریق اتاق مشترک گرفته می‌شود. این اتاق عملیات مشترک در سال 2014 میلادی با کمک برادرانمان در گردان القسام، مقاومت فلسطین، مقاومت قدس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین ایجاد شد. ما به عنوان بخشی از این اتاق عملیات مشترک می‌گویم که هماهنگی کاملی میان حماس و جنبش جهاد اسلامی به‌ویژه گردان‌های قسام و گردان‌های قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی وجود دارد. جنبش جهاد اسلامی شریک ما در خون و سونوشت هستند. زمانیکه پاسخ به رژیم صهیونیستی شروع شد، هماهنگی ما نیز از طریق اتاق عملیات مشترک شروع شد. گردان القسام در کنار برادران ما در نیروهای قدس هستند. دشمن صهیونیستی زمانیکه متوجه شد که شکست خورده جنگ روانی را علیه گروه‌های مقاومت شروع کرد. تا بتواند از این راه تفرقه‌ای میان گروه‌های مقاومت به‌ویژه میان حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین ایجاد کند. این شایعه را درست کردند که پشت جنبش جهاد اسلامی فلسطین خالی شده است و میان نیروهای مقاومت اختلاف وجود دارد. من در حضور برادر عزیزمون آقای ابوشریف تاکید می‌کنم به هیچ عنوان چنین موضوعی وجود ندارد. ما در این جنگ نتایج بزرگی را که تحکیم نیروهای مقاومت در تصمیم گیری فلسطینی است را به‌دست آوردیم. ما ثابت کردیم باید سلاح واحد و یک یده واحده در برابر یک دشمن باشیم. 
همانطور که وطن ما را دور هم جمع می‌کند سرنوشت نیز ما را دور هم جمع می‌کند
نماینده جنبش حماس در ایران افزود: از روز نخست اقای اسماعیل هنیه تماس‌های خود را با طرف‌های مختلف شروع کردند و اعلام کردند که مسولیت هر تجاوزی به عهده رژیم صهیونیستی است و باید حمله به مردم فلسطین متوقف شود. هنیه تاکید کرد که ما جنگ را شروع نکردیم این رژیم صهیونیستی بود که تجاوز را شروع کرده است و باید متوقف شود. در سطح بین المللی تماس ما با هماهنگ کننده سازمان ملل در امور فلسطین شروع شد. و ایشان خودشان جنایت این رژیم را علیه مردم فلسطینی به‌ویژه کشتار کودکان فلسطین را محکوم کردند. همچنین با فرستاده ویژه اقای پوتین هم تماس گرفتیم و ایشان نیز تاکید کردند که این تجاوز صهیونیستی باید علیه مردم فلسطین تمام شود. ما با مصر، ترکیه و قطر تماس گرفتیم، تماس‌هایی هم داشتیم در جهان عرب و جهان اسلام که هدف آنان پایان دادن به توقف به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بود. 
القدومی ادامه داد: برخی با ما برای میانجی‌گری تماس گرفتند که به آنان گفتیم ما یک طرف این موضوع هستیم، میانجی نیستیم. به آنان گفتم که کاری که شما باید انجام بدهید این است چرا که این موضوع مقاومت است و در واقع پاسخی است به جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین که اشغال شده است. در هر زمان و مکان تاکید شود که ما به عنوان مردم فلسطین حق دفاع از خود را داریم. این ما هستیم که قربانی شدیم. ما به اسرائیل تحدی و تجاوز نکردیم؛ بلکه اسراییل هست که به ما تجاوز کرده است حتی اگر غیر نظامیان اسرائیلی در پناهگاه هستند فقط به این خاطر است که رژیم آنان جنایاتی را علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد. ما و برادرانمان در جنبش جهاد اسلامی در فلسطین شریک یکدیگر هستیم. در هدف اصلی ما که آزادی فلسطین است نهر تا بهر است و اگر وطن ما را در دور هم جمع می‌کند، سرنوشت نیز ما را دور یکدیگر جمع می‌کند. یکبار دیگر صحبت‌های عبدالله رمضان شلح را تکرار می‌کنم آنچه که ما از لوله تفنگ می‌بینیم فقط و فقط قدس است.
قدس بخشی از چیزی است که ما برای آزادی آن تلاش می‌کنیم. قدس در یک معنا همه چیز ما است. قدس برای ما یعنی حیفا، جنین، غزه طولکرم و تمام فسلطین و تمام امت است.

القدومی گفت: رژیم صهیونیستی باید بفهمد که حمله به مقاومت در هر نقطه‌ای تفریح نیست. هر اقدامی که علیه مردم فلسطین انجام شود با واکنش شدید مقاومت در هر نقطه و در هر مکان مواجه خواهد شد. این مسئله عامل اصلی توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بود.  رژیم‌صهیونیستی دچار مشکلات سیاسی داخلی است در طول سه سال 5 انتخابات برگزار کرده است. هر انتخابات یعنی از دست دادن میلیون‌ها دلار. این جنگ سه‌روزه با اسراییل کاری انجام داد که مردم سدیروت به‌طور کامل به حیفا منتقل شدند. گنبد آهنی دراین نبرد 90 درصد از موشک‌های مقاومت را رهگیری نکرد.
ابوشریف در این نشست گفت:‌ با توجه به اینکه رژیم‌صهیونیستی به دلیل مشکلات داخلی جنگ را شروع کرد؛ اما گفت که شروع این جنگ به‌دلیل از میان برداشتن جنبش جهاد اسلامی است. این رژیم می داند که در سطوح نظامی نابودی جنبش جهاد اسلامی محال است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول