اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

میزبانی آستان قدس رضوی از زائران اربعین با برپایی ۱۰ موکب در مناطق مرزی

آستان قدس رضوی که سال‌هاست پای ثابت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بوده و با استقرار خادمان خود در نقاط مرزی کشور، راه این زیارت را هموار کرده است، امسال هم با محوریت بنیاد کرامت رضوی در۱۰ نقطه مرزی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

میزبانی آستان قدس رضوی از زائران اربعین با برپایی ۱۰ موکب در مناطق مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، چهلم شهدای کربلا و سید و سالار شهیدان، همه محبان حضرتش را گرد هم جمع می‌کند تا اربعین دل‌تنگی‌های خود را در جوار بارگاه نورانی او باشند  و امسال بار دیگر همه دستگاه‌ها پای‌کار آمده‌اند تا اربعینی متفاوت از همیشه را در تاریخ به یادگار بگذارند. آستان قدس رضوی هم از دیرباز پای ثابت خدمت‌رسانی به زائران اربعین سیدالشهدا(ع) بوده و با استقرار خادمان خود در نقاط مرزی کشور، راه زائران پیاده این مسیر پر از عشق را هموار کرده است.

امسال هم آستان قدس با محوریت بنیاد کرامت رضوی، در ۱۰ نقطه مرزی، از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین منطقه، حضور خواهد داشت و خادمان این آستان، خدمت‌رسان زائران اربعین حسینی خواهند بود.

پذیرایی از زائران خارجی عبوری از ایران در ۴ موکب آستان قدس

خادمان حضرت رضا(ع) در مرزهای میر جاوه و ریمدان میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی خواهند بودند و گروهی دیگر از آن‌ها نیز در مرز دوغارون خراسان رضوی، از زائران افغانستانی که از ایران به سمت عراق حرکت می‌کنند استقبال و پذیرایی می‌کنند. خدمت به زائران خارجی در مسیر ایران به عراق، محدود به شرق کشور نیست و میزبانی از زائران کشورهای آسیای میانه در مرز آستارا واقع در استان گیلان و خدمت به زائران جمهوری آذربایجان در مرز بیله‌سوار استان اردبیل هم بر عهده بنیاد کرامت رضوی و خادمان و خادمیاران آستان حضرت رضا(ع) خواهد بود.

۵موکب در غرب کشور برای بدرقه زائران ورودی به عراق

علاوه بر آن، بنیاد کرامت رضوی در ۵ نقطه مرزی در غرب کشور هم موکب‌های خود را برپا خواهد کرد تا عموم زائران ایرانی و خارجی را در ورود به خاک عراق بدرقه کند و به هنگام بازگشت نیز میزبان آن‌ها باشد. مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز خسروی در کرمانشاه، مرز مهران در ایلام و مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، به‌عنوان موکب‌های آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) در نظر گرفته‌شده است.

تلاش برای تسهیل زیارت زائران اربعین

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی که برای بازدید از روند اجرای اقدامات ستاد اربعین این مجموعه راهی مرز مهران شده بود نیز، در گفتگو با آستان‌نیوز گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ارائه و اظهار کرد: امسال در پایانه‌های مرزی برنامه‌های متعددی برای زائران اربعین حسینی خواهیم داشت تا روند زیارت برای این عزیزان تسهیل شود.

توزیع یک‌میلیون پرس غذا با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی

محمدحسین استادآقا افزود: بنیاد کرامت رضوی علاوه بر تدارک امکانات پذیرایی مرسوم از زائران در مواکب حسینی، توزیع یک‌میلیون پرس غذا بین زائران اربعین را نیز مدنظر دارد و این اقدامات با مشارکت فعالانه دبیران و خادمیاران کانون خدمت رضوی در کشور صورت گیرد.

استادآقا به بازدید خود از مرز مهران و هماهنگی‌های انجام‌شده برای خدمت‌رسانی به زائران در این نقطه مرزی هم اشاره کرد و گفت: پیرو جلسات مشترک با فرماندار و امام‌جمعه محترم شهر مهران، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام و هم‌چنین نشست‌های مشترک با ستاد اربعین بنیاد کرامت و کارگروه‌های اجرایی فعالیت‌های اربعین استان ایلام، مقررشده است زیرساخت‌های لازم برای توزیع یک‌میلیون آب‌معدنی و تأمین محل استراحت موقت برای زائران پیاده فراهم شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به این نکته هم اشاره کرد که عمده خدمت‌رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران، با مشارکت مستقیم و فعال موکب‌های خادمیاری، به‌ویژه دبیران و خادمیاران کانون خدمت رضوی در استان ایلام ارائه خواهد شد و به‌نوعی خود مردم، میزبان زائران هستند و آستان قدس رضوی نیز مسئولیت تسهیل و هماهنگی را عهده دارد است و در تأمین هزینه‌های آن نیز مشارکت دارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول