اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان تا پایان شهریور امسال از وجود معتادین متجاهر پاک می‌شود

استاندار کردستان گفت: کردستان تا پایان شهریور از وجود معتادین متجاهر پاک می‌شود.

کردستان تا پایان شهریور امسال از وجود معتادین متجاهر پاک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه چهارشنبه در  چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد مرکز ترک اعتیاد ماده 16، اظهار کرد: اقدامات شهرداری سنندج در خصوص آماده‌سازی مرکز معتادان متجاهر قابل تقدیر است و امیدواریم با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی این مرکز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته معتقدیم موضوع معتادین متجاهر قبل از پایان شهریور و بازگشایی مدارس باید انجام شود و منتظر راه‌اندازی این مرکز نباشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: معتادین متجاهر باید به این باور برسند که حضورشان در سطح شهر لکه ننگ و ناجوری است که باید از جامعه پاک شود.

وی گفت: معتادان متجاهر باید هرچه زودتر از سطح شهر پاک شوند حتی اگر برای این کار مجبور به زدن چادر و یا انحصار محوطه‌ای با سیم خاردار باشیم.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح و نگهداری معتادین متجاهر در مرکز ماده 16 استفاده شود، خاطرنشان کرد: بهزیستی متولی انجام این کار و شهرداران استان با الگوگیری از شهرداری سنندج پای کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد: باید با کار و تلاش جهادی استان کردستان را به الگوی کشوری در اجرای طرح پاک‌سازی و جمع‌آوری معتادان متجاهر تبدیل کنیم.

به گفته استاندار کردستان، اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که مقابله و پیشگیری از آن نیازمند نگاه و عزم جدی و جهادی همه مسئولان دارد همه باید به مسئولیت خود در این خصوص عمل کنند چراکه موضوع مقابله با اعتیاد نیازمند نگاه متعهدانه و ورود جهادی است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مقابله و مبارزه همه جانبه با موضوع خانمانسوز اعتیاد نیاز به کار جهادی دارد، فرمانداران شهرستان‌ها موظف هستند که ماهیانه حداقل یک‌بار جلسات این حوزه را برگزار کنند و راهکار عملی متناسب با وضعیت شهرستان‌ها ارائه دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اقدامات مقابله‌ای جدی در مبارزه با اعتیاد باید از یک نقطه شروع شود، اذعان کرد:  کردستان زمانی در حوزه اعتیاد جزو پاک‌ترین استان‌های کشور بود.

وی افزود:  آسیب‌های این حوزه رفع شود و تا پایان شهریورماه، هیچ‌ معتادی در سطح شهر وجود نداشته باشد و مسئولیت اجرای این‌ طرح در شهرستان‌های استان با روسای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول