اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارسال آزمایشی نخستین محموله از چابهار به ازبکستان و چین در آینده نزدیک

وزارت حمل و نقل ازبکستان اعلام کرد در آینده نزدیک، ارسال محموله آزمایشی از بندر چابهار به مقصد این کشور و در ادامه از طریق ازبکستان در مسیر حمل و نقل چین-اروپا سازماندهی و اجرایی خواهد شد.

ارسال آزمایشی نخستین محموله از چابهار به ازبکستان و چین در آینده نزدیک

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «الهام محکم‌اف» وزیر حمل و نقل ازبکستان با همتایان خود از ایران و ترکمنستان دیدار و ساده سازی قوانین حمل و نقل بین المللی بار مورد توافق 3 طرف قرار گرفت.

در حاشیه کنفرانس حمل و نقل بین المللی در عشق آباد مذاکراتی در این خصوص انجام شد و امکان توافق با طرف ترکمنستانی در مورد سازماندهی حمل و نقل به ترکیه (از طریق دریاچه وان) در طول کریدور حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی "ازبکستان - ترکمنستان - ایران" مورد بررسی قرار گرفت.

 علاوه بر این، طرفین در مورد ساده سازی روند اخذ ویزای ترکمنستان توسط رانندگان ازبکستان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای به توافق رسیدند.

همچنین امکان توافق بر سر کاهش پرداخت‌ها با ایران نیز مورد رایزنی قرار گرفت.

وزارت حمل و نقل ازبکستان اعلام کرد در آینده نزدیک، حمل و نقل محموله آزمایشی از بندر چابهار به ازبکستان و همچنین از طریق ازبکستان در مسیر حمل و نقل چین-اروپا سازماندهی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول