اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آخرین وضعیت خطوط پدافندی انتقال آب به «شهرکرد»

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی برای انتقال آب به شهرکرد، گفت: به دلیل اشکال فنی برای مدتی انتقال آب از طرح عمان سامانی و تصفیه‌خانه سامان دچار مشکل شد که صبح امروز این مشکلات برطرف و آب وارد مدار شد.

آخرین وضعیت خطوط پدافندی انتقال آب به «شهرکرد»

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز شهرکرد وارد یازدهمین روز قطعی آب شد، چشمه کوهرنگ منبع اصلی تأمین آب شرب شهرکرد و ۷ شهر و ۲۲ روستای مسیر انتقال به دلیل کدورت از مدار آبرسانی خارج شده است و این در حالی است که مسئولان از روز نخست با وارد کردن آب چاه‌های کشاورزی به مدار آبرسانی و افزایش ظرفیت خط انتقال تصفیه‌خانه سامان درصدد افزایش آب مخازن شهر هستند.

از سوی دیگر کارشناسان کنترل کیفی سعی می‌کنند آب گل‌آلود چشمه در تصفیه‌خانه گردنه خُلک را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و فیلترهای شنی قابل شُرب کنند.

از طرفی دیگر به درخواست استاندار و با دستور وزیر نیرو ۲۲ استان درگیر حل بحران آب شرب در شهرکرد هستند.

بیش از ۷۰ تانکر آبرسانی از نقاط مختلف کشور به شهرکرد می‌آید، چندین تریلی آب معدنی در بین مردم توزیع می‌شود و سه دستگاه بسته‌بندی آب مشغول خدمت به مردم هستند.

در طی این ۱۱ روز وعده‌های مختلفی به مردم داده شده است و از امروز و فرداهایی که هنوز موعدش نرسیده صحبت شده و همچنان شهرکرد آب پایدار ندارد.

چرا آب منظریه هم قطع شد؟

مراد محمودی معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: خط پدافندی انتقال آب از طرح عمان سامانی شب گذشته به دلیل اشکال فنی دچار مشکل شد و به دلیل مرتبط بودن با خط تصفیه‌خانه سامان آب انتقالی از این خط را نیز دچار مشکل کرد.

وی افزود: همین موضوع سبب شد تا آب خط انتقالی از تصفیه‌خانه سامان قطع شود سطح مخازن کاهش پیدا کند و سبب شد مردم در منظریه و میرآباد آب نداشته باشند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: صبح امروز خط تصفیه‌خانه سامان وارد مدار شد و چون مخازن شهر سامان مطلوب بود بجای ۱۰۰ لیتر ۱۵۰ لیتر آب بر ثانیه آب از این طریق وارد مدار آبرسانی شهرکرد کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر از طرح عمان سامانی و تصفیه‌خانه سامان حدود ۱۵۰ لیتر آب بر ثانیه وارد مدار آبرسانی شهرکرد می‌شود.

محمودی گفت: صبح امروز کدورت آب چشمه کوهرنگ در محل چشمه به عدد ۶۰ رسیده و همین موضوع سبب شده ۵۰ لیتر از آب بعد از تصفیه وارد مدار شود.

چند چاه کشاورزی با وجود لوله‌گذاری از مدار خارج شد

وی افزود: ما به دلیل عدم همکاری برخی از کشاورزان در انتقال آب از چاه‌های کشاورزی دچار مشکل شدیم و چندین چاه با وجود ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبانه از مدار خارج شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون آب یک چاه جدید در شهر کیان که متعلق به شرکت آبفا بود را به محله معلم و پاسداران شهرکرد منتقل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طرح پدافندی انتقال آب معروف به فدک نیز تا چند روز آینده وارد مدار می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با این روند کاهش کدورت آب چشمه تا یک هفته تا ۱۰ روز آینده وارد مدار شود.

مرادی با کذب خواندن شایعاتی نظیر کاهش آب چشمه و یا انتقال آب آن به مناطق دیگر، اضافه کرد: مسئولان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند و شبانه‌روزی کار می‌کنند تا آب به خانه‌های مردم برسد.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول