اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

40 نفر در هرمزگان در آزمون میانجی‌گری قوه قضاییه شرکت کردند

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در نتیجه برگزاری آزمون از میان حدود ۷۰ نفر متقاضی میانجیگری پس از طی مراحل کارآموزی و گزینش های لازم امروز حدود ۴۰ نفر موفق شدند در آزمون نهایی شرکت کنند که در صورت قبولی پروانه آنها صادر و در سراسر استان مشغول به کار خواهند شد.

40 نفر در هرمزگان در آزمون میانجی‌گری قوه قضاییه شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس کل دادگستری هرمزگان از روند برگزاری آزمون میانجیگری قوه قضاییه در حوزه امتحانی بندرعباس بازدید کرد.

مجتبی قهرمانی در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار داشت:  در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی مبنی بر توسعه حل اختلاف، امروز آزمون نهایی میانجیگری در دادگستری کل استان هرمزگان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در نتیجه برگزاری این آزمون از میان حدود ۷۰ نفر متقاضی میانجیگری پس از طی مراحل کارآموزی و گزینش های لازم امروز حدود ۴۰ نفر موفق شدند در آزمون نهایی شرکت کنند که در صورت قبولی پروانه آنها صادر و در سراسر استان مشغول به کار خواهند شد.

قهرمانی تصریح کرد: نهاد میانجیگری در راستای اجرای مفاد ۸۲ تا ۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری پیش بینی شده است که بر اساس آن اشخاص و موسسات می توانند در جرایم سبک با اجازه مقام قضایی به عنوان میانجیگر ورود کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: افراد و مؤسسات مشمول این قانون می توانند در راستای اخذ رضایت شاکی و ایجاد توافق برای جبران خسارات اقدام کنند و در صورت تحقق این موضوع پس از ارجاع مجدد پرونده به مقام قضایی، قرار موقوفی تعقیب یا تعلیق تعقیب صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول