اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

علیزاده: استاندار فارس مورد حمایت مجمع نمایندگان است

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: رویکرد مجمع نمایندگان حمایت از دولت و پیشبرد کار به نفع مردم است و تا به امروز بنایی بر تغییر مدیریت ارشد استان نداریم.

علیزاده: استاندار فارس مورد حمایت مجمع نمایندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن علیزاده امروز در جمع خبرنگاران ضمن پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی‌بر شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون احتمال تغییر استاندار فارس، گفت: دکتر ایمانیه، گزینه نهایی وزارت بهداشت بود که در آخرین دقایق با رایزنی نمایندگان ترک زبان مجلس به جهت انتصاب وزیری از حوزه انتخابیه‌شان، نام وی از لیست حذف شد. 

وی با اشاره به اینکه، استاندار فارس با روحیه و انگیزه بالا در حال پیگیری امور استان است و تا به امروز بحث تغییرشان مطرح نبوده است و ما هم در سطح کلان ملی و استانی در تلاش هستیم به دولت کمک کنیم‌.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های هر شهرستان و لزوم توجه به توسعه شهرستان‌ها متناسب با ظرفیت‌سان بر پیگیری امور کلان در سطح استان و کشور نیز تاکید کرد. 

وی گردشگری را در حوزه انتخابیه شهرستان سپیدان مطالبه به‌حق مردم عنوان کرد که طی سال‌های سال بی‌نتیجه مانده است. 

علیزاده در این راستا بر ایجاد منطقه آزاد گردشگری اشاره و تاکید کرد: ایجاد صنایع بزرگ گردشگری در بیضا، توسعه شبکه بهداشت و درمان، اموزش و پرورش و امکانات ورزشی در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: استان فارس استانی چهار فصل است و لذا طرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد. 

وی با انتقاد از استحصال آب از الماق ۵۰۰ تا ۶۰۰ متری زمین اظهار کرد: این اقدام باعث فرونشست زمین می‌شود و سپس محصول ما بدون فراوری شدن راهی استان‌های دیگر می‌شود تا نفعش برای سایرین باشد و صررش برای ما! 

رئیس مجمع نمایندگان فارس، گفت: استان فارس به بهانه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی از بسیاری حوزه ها عقب مانده است. 

علیزاده افزود: به طور مثال در بحث گلخانه برای فارس ایجاد ۷ هزار هکتار گلخانه طی ۱۰ سال پیش‌بینی شده بود در حالی که امروز کمتر از هزار هکتاز ان محقق شده است و استان‌های دارای آب و هوای نامناسب در این حوزه از ما پیشی گرفته‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه سند امایش صنعت در استان ما رخ نداده است، افزود: چرا ما نباید از صنایع الومینیوم و فولاد بهره ببریم، چرا احداث چهار پتروشیمی دفارس سال‌ها پیش مصوب شده اما اجرایی نشده است؟

چرا باید بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی صنعتی ما را به کرمان انتقال دهند؟ 

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینها مطالبات ما و مردم است و همه باید با هم برای تحقق آنها تلاش کنیم، اظهار کرد: چرا استان فارس باید از ساحل بی‌بهره باشد؟ چرا علی‌رغم پیگیری‌ها و رایزنی‌ها هنوز به دریا متصل نشده‌ایم؟ چرا نمی‌گذارند فارس از اقتصاد دریا بهره ببرد؟ چون منافع برخی به خطر می‌افتد. 

وی با تاکید بر اینکه باید جلو اتفاقات تلخ را بگیریم، گفت: بحث پیوستن فارس به دریا سالهاست مطرح می‌شود اما برخی استانها با راه اندازی شانتاژ رسانه‌ای از این موضوع جلوگیری کرده و ذهن مدیران تصمیم‌گیر را منحرف می‌کنند. 

علیزاده در ادامه تاکید کرد: مطالبه ما از شخص رئیس جمهوری، وزیر کشور و ایتاندار فارس این است تا همگام با هم این مطالبه را تحقق بخشیم؛ چرا که برخی صنایع به بهانه نبود اب راه اندازی نمی‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق منجر به ایجاد اشتغال، ارزاوری و ارزش افزوده خواهد شد اظهار کرد: ۱۰ سال پیش کلنگ ازادراه شیراز اصفهان زده شده اما بی‌توجهی به انتخاب درست پیمانکار و مسائلی از این قبیل ما را به زمین می‌زند، چرا کریدور شما به جنوب راه‌اندازی نمی‌شود؟ چرا وضعیت راه‌های فارس از دیگر نقلط کشور عقب‌تر است؟ چرا در ایجاد نیروگاه‌های برق عقب‌ماندگی بیشتری داریم؟ 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن بسیاری از نقدها به بازار بورس و ساماندهی به بازارهای مالی کشور، گفت: به زودی نتایج تحقیق و تفحص مجلس از بورس در صحن علنی اعلام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مردم به توصیه دولت و مسئولان مختلف سرمایه‌های خود را به بازار بورس وارد کردند اما به دلایل مختلف امکان متناسب‌سازی عرضه و تقاضا فراهم نشد و سرمایه مردم به تاراج رفت، گفت: سال ۱۳۸۴ و متناسب با شرایط زمان، ظرفی برای بازار بورس ایجاد شد که پاسخگوی معاملات چندصد میلیونی امروز نیست و کنون تناسبی بین هسته بازار و میزان معاملات وجود ندارد. 

عضو ناظر بر شورای عالی بورس با یادآوری اینکه به عنوان عضو ناظر شورای عالی بورس، حق رای در تصمیم گیری و برنامه‌ریزی‌های این شورا را ندارد، خاطرنشان کرد: براساس وظیفه قانونی که نظارت بر انطباق تصمیمات این شورا با قوانین بوده و همچنین وظیفه ذاتی نمایندگی که دفاع از حقوق مردم است، به مسائل ورود کرده و مغایرت مصوبات با قوانین را تذکر خواهم داد. 

او افزود: در مقطعی که ریزش بورس آغاز شد، بعضی شرکت‌ها و افراد و سهامداران حقوقی، با استفاده از رانت اطلاعاتی، خریدهایی را انجام دادند و سودهای کلانی کسب کردند؛ چنانچه در بررسی‌ها مشخص شده شخصی که سال ۹۴ با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه وارد بورس شده، امروز سهامش ۷۰ میلیارد تومان ارزش دارد. 

علیزاده در ادامه با بیان اینکه، انتخاب رئیس سازمان بورس دارای اشکال قانونی بوده و شخصا در این خصوص اعتراض دارم، گفت: متاسفانه برخلاف قانون فردی را که رابطه استخدامی مشخص و مستقیم با دولت دارد در راس این سازمان گذاشتند و چون به تاکیدات و اعتراض‌ها توجه نشد، در این خصوص به دستگاه قضایی شکایت کرده‌ام. 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که براساس قانون تمام تصمیماتی که هیئت مدیره آن سازمان در زمان حضور رئیسی که خارج از چارچوب قانون انتخاب و انتصاب شده، فسخ و باطل خواهد بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول