اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش توئیتری سید عمار حکیم از دیدارش با ولی‌عهد سعودی

رهبر جریان حکمت ملی در عراق، طی گزارشی توئیتری به توضیحاتی درباره موضوعات گفت‌وگوی خود با ولی‌عهد عربستان سعودی پرداخت.

گزارش توئیتری سید عمار حکیم از دیدارش با ولی‌عهد سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی در عراق طی توئیت‌هایی به محور دیدار شب گذشته خود با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان در جده اشاره و بر اهمیت روابط تاریخی نزدیک بین دو ملت و راه‌های تقویت و گسترش آن‌ها تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در توئیتی نوشت: «ما در ابتدای سفرمان به کشور برادر، عربستان سعودی با جناب ولی‌عهد، محمد بن‌سلمان  دیدار کردیم و در این دیدار بر روابط تاریخی نزدیک بین دو ملت برادر و راه‌های تقویت و توسعه آن‌ها تاکید داشتیم».

طبق گزارش پایگاه خبری «الفرات نیوز» سید عمار حکیم در بخش دیگری از گفت‌وگوهای خود، بر اهمیت همگرایی دو کشور و تأثیر مثبت آن بر بخش‌های مختلف از جمله همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی اشاره کرد و لزوم این همکاری‌ها، باتوجه به برخورداری دو کشور از وزن اقتصادی مناسب در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی را یادآور شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه، برنامه‌های توسعه‌محور ولی‌عهد عربستان سعودی، به ویژه چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور را ستود و این برنامه‌ها را دارای پیامدهایی مثبت بر کشورهای منطقه به طور عام و کشور عراق به طور خاص، توصیف کرد.

وی با اشاره به تحولات سیاسی عراق، تاکید کرد که گفت‌وگو بین طرف‌های مختلف، بهترین راه در جهت دستیابی به راه‌حل‌های رضایت‌بخش برای بن بست کنونی در عراق است؛ این راه‌حل‌ها که راه‌حل‌ها باید از سوی عراق و بدون هیچگونه فشار خارجی باشد.

حکیم در ادامه به اهمیت حمایت عربستان از بحران اقلیمی در عراق اشاره و بر لزوم ایجاد راه‌حل علمی جهت کمک به کاهش پیامدهای خطرناک این بحران تاکید کرد. وی ضمن تحسین آتش بس بشردوستانه در یمن و اشاره به لزوم تثبیت آن و ایجاد راه‌حل نهایی برای بحران در این کشور عربی که رنج‌های آن به طول انجامیده، بر اهمیت ثبات در همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین نقش عراق در میانجی‌گری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و بازتاب‌های مثبت آن بر ملت‌های منطقه را تحسین و تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته‌ای جدید باید فرصتی برای همه طرف‌ها باشد که با نگاهی مثبت به آینده به دنبال اشتراکاتی باشند که به حمایت از ثبات منطقه کمک می‌کند.

حکیم در پایان بر اهمیت اتخاذ تصمیمات رضایت‌بخش برای ملت‌های عربی در نشست آتی سران اتحادیه عرب در الجزائر برای پایان وضعیت سرخوردگی در میان ملت عرب و تاکید بر محوریت قضیه فلسطین و اهمیت تداوم آن به عنوان نمادی برای یکپارچه کردن ملت های عرب اشاره کرد.

 خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس»، شب گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که عمار حکیم و محمد بن‌سلمان دیدار کرده‌اند که در جریان این دیدار، ولی‌عهد سعودی و رهبر جریان حکمت ملی عراق، روابط ریاض-بغداد و برخی از موضوعات مورد اهتمام دو طرف را مورد بررسی قرار دادند.

دیدار ولی‌عهد سعودی و رهبر جریان حکمت ملی عراق در حالی انجام شد که سید عمار حکیم، به عنوان یکی از اعضای کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» بامداد روز گذشته وارد عربستان سعودی شده بود.

رسانه‌های سعودی از جمله روزنامه «عکاظ»، با انتشار این خبر اعلام کرده بودند که «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان سعودی، پنج شنبه در فرودگاه «ملک عبدالعزیز» جده به استقبال رهبر جریان حکمت ملی عراق رفته است.

قبل از این هم، منابع سیاسی در عراق از این سفر قریب‌الوقوع رهبر جریان حکمت ملی عراق در پاسخ به دعوت مکرر ریاض از جریان‌های شیعه عراقی برای تعامل بیشتر خبر داده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول