اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

روستای 5 هزار نفره منصوره در شاگان روزانه 12 ساعت قطعی برق دارد!/خطر مرگ در اثر شناکردن در کانال

دهیار روستای منصوره علیا گفت: برق روستا به صورت موقتی که وصل شد روزانه 12ساعت قطعی برق داریم و 12 ساعت دیگر مردم از بی برقی و گرما کلافه می‌شدند.

روستای 5 هزار نفره منصوره در شاگان روزانه 12 ساعت قطعی برق دارد!/خطر مرگ در اثر شناکردن در کانال

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن تصاویر نشان می‌داد کودکان روستای منصوره علیا به دلیل قطعی مستمر برق در این گرمای  و شرجی شدید خوزستان به منظور خنک کردن خودشان به کانال آب در همان حوالی پناه برده‌اند.

بر اساس این گزارش، با توجه گرمای شدید و در شرایطی که گرمای شدید برخی از شهروندان خوزستانی  را راهی بیمارستان کرده بود اهالی این روستا با بی‌برقی به سر برده‌اند، نه سایه خنکی وجود دارد که به آن پناه ببرند و نه راه فراری دارند که بتوانند خود را از گرما و بی‌برقی نجات دهند.

صافی خنافر دهیار روستای منصوره علیا در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه  طوفان‌های پدیده مانسون سبب شد آسیب جدی به تاسیسات برق روستا وارد و برق اهالی قطع شود، اظهار کرد: بعد از وقوع طوفان مانسون سه روز پشت سر هم برق قطع شد و اهالی کلاً برق نداشتن و بعد از اینکه خرابی دکل‌های برق تعمیر شد قطعی های برق ما آغاز شد.

وی افزود: برق روستا به صورت موقت وصل شد روزانه 12ساعت قطعی برق داریم و 12 ساعت دیگر مردم از بی برقی و گرما کلافه می‌شدند.

دهیار روستای منصوره علیا گفت: امروز گروهی از عملیات برق شهرستان و استان جهت شستشوی ترانس‌های برق به روستای منصوره آمدند اما  با توجه به خاکی بودن ترانس‌ها و مشکل شبکه می‌دانم که باز هم قطعی برق داریم.

خنافره بیان کرد: پس از شستشوی ترانس‌ها امروز بر خلاف روزهای گذشته که برق ساعت 2 بعد از ظهر وصل می‌شد ساعت 10 وصل شد.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم که وصل شدن برق پایدار است یا خیر و باید تا شب منتظر بمانیم، عنوان کرد: قطعی برق در آنتن‌دهی موبایل بسیار تاثیر می‌گذارد و برای تماس مجبوریم چند کیلومتر از روستا بیرون برویم.

خنافر با اشاره به ورود تجهیزات آتش نشانی شرکت نفت برای شستشوی ترانس‌ها، گفت: به توجه به اینکه برای شستشو باید برق قطع شود از شرکت نفت درخواست کردیم اگر بنا به همکاری است بعد از ظهر اقدام کند و در این گرما و شرجی برق را قطع نکنیم.

وی با اشاره به پناه آوردن کودکان به کانال پتروشیمی از شدت گرما، عنوان کرد: این کانال هیچ استفاده‌ای برای مردم ندارد  اکنون که قطعی مکرر برق داریم کودکان اقدام به شنا در آن می‌کنند که مخاطرات بسیار بالایی برای آن‌ها دارد.

خنافر افزود: در هر سه کیلومتر این کانال  تاسیسات پمپاژهای خیلی بزرگ وجود دارد که فشار آن‌ها بسیار زیاد است و اگر کسی به آن‌ها نزدیک شود محال است پمپ ها آن را به سمت خود نکشند.

خنافر با بیان اینکه تنها راه نجات این کودکان فقط وصل شدن برق است، گفت: با توجه به اینکه عمق کانال 5 متر و  قسمت سمت پمپاژها 10 متر احتمال کشته شدن کودکان است.

به گزارش فارس، روستای منصوره از توابع شهرستان شادگان و حدود 5 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول