اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

القاصی: «بصیرت‌زایی» ماموریت و تکلیف امروز آزادگان و ایثارگران است

رئیس کل دادگستری استان تهران «خودشناسی» و «خداشناسی» را دو ویژگی محرز شهدا، ایثارگران و جانبازان سرافراز توصیف کرد و در عین حال «بصیرت‌زایی» را ماموریت و تکلیف امروز آزادگان و ایثارگران عنوان کرد.

القاصی: «بصیرت‌زایی» ماموریت و تکلیف امروز آزادگان و ایثارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، نشست گرامی‌داشت سال‌روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران و جمعی از ایثارگران و آزادگان سرافراز در سالن جلسات حوزه ریاست مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن استماع خاطراتی از رشادت‌ها و دلیرمردانگی‌های آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا در ادوار مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام راحل(ره) گفت: ایثارگران و آزادگان سرافراز کسانی هستند که در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های انقلاب اسلامی با ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های خود از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسداری کرده‌اند و دادگستری استان تهران نیز مفتخر به‌وجود این عزیزان است و از بابت حضور این عزیزان که هم‌قطاران هزاران شهید عزیز و جان بر کف است، به‌خود می‌بالد.

وی با گرامی‌داشت سال‌روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، روایت‌گری آزادگان و ایثارگران حاضر در این نشست از مصائب و دشواری‌هایی که در نبرد حق علیه باطل محتمل شدند را دلیلی محکم بر اخلاص و گذشتن از تعلقات دنیوی به‌منظور جلب رضای خداوند متعال و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی از سوی این عزیزان دانست و گفت: برای جهانیان باورناپذیر بود که چنین جوانان ارزشمندی با اخلاص در صحنه رویارویی حق و باطل حضور پیدا کنند، حماسه بیافرینند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی جان عزیز خود را برای پیروزی حق تقدیم کنند.

القاصی در ادامه راز عاقبت به‌خیری، درخشش و توفیقات شهدا، ایثارگران و آزادگان را فرمان‌برداری محض از ولایت فقیه عنوان کرد و در عین حال گفت: حماسه‌سازی ماندگار هشت سال دفاع مقدس رقم نخورد مگر با رشادت‌ها، جوانمردی‌ها و غیرت و تعصب شهدا، جانبازان و ایثارگران که برای کسب رضای خداوند متعال و حفظ استقلال کشور در این عرصه گام نهادند.

«خودشناسی» و «خداشناسی» دو ویژگی محرز شهدا، ایثارگران و جانبازان سرافراز است

رئیس کل دادگستری استان تهران «خودشناسی» و «خداشناسی» را دو ویژگی محرز شهدا، ایثارگران و جانبازان سرافراز توصیف کرد و گفت: در مقطع دفاع مقدس بسیار بودند اشخاصی که شناخت و آگاهی لازم را از خود و پروردگار متعال نداشتند و بر همین اساس بی‌توجه از کنار پیکار حق علیه باطل گذشتند؛ لذا از جمله ویژگی‌های دوران دفاع مقدس اوج شناخت و آگاهی رزمندگان و ایثارگران از خود و پروردگار متعال بود.

رشادت‌های دوران دفاع مقدس به تاسی از واقعه کربلا بود

وی در ادامه ماندگاری در تاریخ حماسه‌سازی دوران دفاع مقدس را حاصل از بصیرت ویژه رزمندگان اسلام عنوان کرد و در عین حال رشادت‌های دوران دفاع مقدس را به تاسی از واقعه کربلا دانست و گفت: حرکتی که در تاریخ اسلام با واقعه عاشورا رقم خورد و جاودانه شد و دین اسلام را زنده نگهداشت، درسی است که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به بشریت و نسل‌های مختلف آموخت. 

القاصی با بیان اینکه ارزش اقدامی که عزیزان برای پاسداشت دین اسلام و حفظ ارزش‌های نظام اسلامی انجام دادند برگرفته از مکتب حسینی(ع) است، گفت: نباید ارزش این رشادت‌ها و دلیرمردانگی‌ها را به مسائل دنیوی گره زد؛ چرا که هیچ چیز قابل معامله و معاوضه با مصائبی که عزیزان در راه حاکمیت حق متحمل شدند، نیست.

رئیس کل دادگستری استان تهران رستگاری را غایت نهایی شهدا، جانبازان سرافراز و ایثارگران عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 169 سوره آل عمران گفته است وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود).

وی جانبازان و ایثارگران سرافراز را به‌مثابه شهدای زنده توصیف کرد و گفت: تقدیر الهی بر این بوده که حیات دنیوی شما به‌عنوان بازماندگان شهدای عزیز ادامه پیدا کند تا در حوزه‌های مختلف خدمت کنید و انشالله شما نیز به همان اجر و منزلتی که شهدای گران‌قدر دست پیدا کردند، دست پیدا خواهید کرد. 

هدفی که شما برای آن قدم برداشتید با هیچ چیز در دنیا قابل معامله و مقایسه نیست

القاصی در ادامه با تاکید بر اینکه توقع و انتظار از عزیزان حاضر در این نشست به‌مراتب بیش از سایرین است، گفت: هدفی که شما برای آن قدم برداشتید با هیچ چیز در دنیا قابل معامله و مقایسه نیست و انتظار از عزیزان برای دفاع از کیان اسلام، آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از سایرین است و خداوند شما را به‌عنوان ذخیره‌های نظام و انقلاب اسلامی حفظ کرد تا در عرصه‌های دیگر حماسه‌سازی کنید.

انفعال در عرصه دفاع از ولایت و رهبری، تمیز بین حق و باطل را با دشواری مواجه خواهد کرد

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه با اشاره به تلاش همه‌جانبه دشمن برای تشکیک و تغییر در باورها و ارزش‌های جامعه اسلامی عنوان کرد: در مقطعی دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی این بود که در جنگ حضور پیدا کنید؛ اما امروز دفاع از باورها، اعتقادات، بینش و بصیرت جامعه در اولویت است و انفعال در عرصه دفاع از ولایت و رهبری، تمیز بین حق و باطل را با دشواری مواجه خواهد کرد.

وی این گزاره که دشمنان به‌دنبال ایجاد سستی در باورهای دینی و اعتقادی جامعه هستند را مورد تاکید قرار داد و در عین حال «بصیرت‌زایی» را ماموریت و تکلیف امروز آزادگان و ایثارگران عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به‌عنوان بزرگ جانباز انقلاب اسلامی در این عرصه شاخص و معیار همه ما هستند و بر ما واجب است که به‌عنوان پرچمدار حکومت اسلامی در زمان غیبت در مسیر ایشان ثابت قدم باشیم و دچار انحراف نشویم. 

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود مسئولیت‌ها را حاصل ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان سرافراز دانست و گفت: میزها و موقعیت‌هایی که امروز برای مسئولان فراهم شده خون بهای شهدا و ایثارگری ایثارگران است و پاسداشت و قدردانی از این عزیزان جز با حرکت جهادی در جهت خدمت به جامعه اسلامی محقق نخواهد شد. 

رئیس کل دادگستری استان تهران با یادآوری این مساله که مسئولان مستمرا باید خود را در محضر شهدا پاسخگو بدانند، اظهار کرد: از جمله خصوصیات ایثارگران و آزادگان در مجموعه دادگستری استان تهران اخلاص، ولایی و بی‌ادعا بودن آن‌هاست؛ چرا که این عزیزان حاضر نیستند جایگاه ارزشمند خود را با هیچ از امورات دنیوی معامله کنند که این مساله قابل تقدیر است. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی حاضرین بر ضرورت دغدغه‌مندی تمامی دستگاه‌ها در خصوص حقوق ایثارگران و جانبازان سرافراز تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول