اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست اوکراین برای تحریم کل جمعیت روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که از ایده ممنوعیت صدور روادید برای تمام شهروندان روسی جهت ورود به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کند.

مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست اوکراین برای تحریم کل جمعیت روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درخواست مقامات ارشد کی‌یف برای تحریم کل جمعیت روسیه به بهانه حمایت از جنگ با اوکراین، را رد کرد.

بورل طی سخنرانی در یک همایش بین‌المللی در شهر سانتاندر واقع در اسپانیا گفت که از ایده ممنوعیت صدور روادید برای تمام شهروندان روسی جهت ورود به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «این یک پیشنهاد بسیار بحث‌برانگیز است. برخی کشورها قبلاً اقدامات خاصی در این زمینه انجام داده‌اند، برخی دیگر اما از آن حمایت نمی‌کنند».

این مقام ارشد اروپایی درباره نظر خود گفت: «فکر نمی‌کنم ممنوعیت ورود همه روس‌ها ایده خوبی باشد. ما باید [در تحریم روس‌ها] گزینشی‌تر عمل کنیم».

طبق این گزارش، بورل با بیان اینکه بزرگترین بازرگانان روسی نباید اجازه ورود به اتحادیه اروپا را داشته باشند، اضافه کرد: «اما بسیاری از روس‌ها هستند که می‌خواهند این کشور را ترک کنند».

وی با ادعای اینکه تعداد زیادی از مردم روسیه هستند که نمی‌خواهند حامی جنگ با اوکراین باشند، افزود: «ما نمی‌توانیم درهای [اتحادیه اروپا] را به روی چنین روس‌هایی ببندیم، فکر نمی‌کنم این ایده خوبی باشد».

چندی قبل «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته بود دولت‌های غربی باید به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه علیه عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس‌ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند.

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه این کشور نیز با تکرار ادعای زلنسکی، تمام مردم روسیه را به حمایت از عملیات نظامی در دونباس متهم کرده و از اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو گروه ۷ خواست تا ورود آنها به کشورهایشان را ممنوع کنند. (جزئیات بیشتر)

مقامات اوکراینی در حالی تمام روس‌ها را حامی جنگ با کشورش معرفی کرده و خواستار تحریم همه آنها شده که قبلا در سخنرانی‌های مکرر، ادعا کرده بودند که مردم روسیه در حال به‌راه انداختن تظاهرات‌های ضد دولتی برای متوقف کردن عملیات در دونباس هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول