اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار واشنگتن به تمام آمریکایی‌ها برای ترک اوکراین

وزارت خارجه آمریکا با هشدار به اتباع خود در اوکراین به‌بهانه حملات احتمالی روسیه، از آنها خواست این کشور را ترک کنند.

هشدار واشنگتن به تمام آمریکایی‌ها برای ترک اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از ادعای آمریکا مبنی بر آماده‌شدن روسیه برای انجام حملات گسترده به زیرساخت‌های اوکراین طی روزهای آینده، واشنگتن به آمریکایی‌های حاضر در این کشور نیز هشدار داد.

سفارت آمریکا در کی‌یف امروز (سه‌شنبه) با هشدار نسبت به افزایش حملات احتمالی روسیه به اوکراین در روزهای نزدیک به سالگرد «روز استقلال» اوکراین، بار دیگر از شهروندان خود خواست در صورت امکان این کشور را ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سفارتخانه طی بیانیه‌ای در وبگاه خود ادعا کرد: «وزارت امور خارجه [آمریکا] اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه روسیه در حال افزایش تلاش‌ها برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی و تاسیسات دولتی اوکراین در روزهای آینده است».

در این هشدار با تکرار توصیه‌های امنیتی قبلی به شهروندان آمریکایی، آمده است: «سفارت ایالات متحده از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که اکنون با استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل زمینی خصوصی موجود، اوکراین را ترک کنند».

پیش از این نیز دولت کی‌یف برگزاری جشن‌های عمومی در پایتخت اوکراین به مناسبت سالگرد جدایی از شوروی سابق در روز چهارشنبه را به دلیل افزایش تهدیدهای حمله نظامی ممنوع کرده بود.

این ادعاها در حالی است که روزنامه «دی‌ولت» در یادداشتی به قلم «کریستوف اشلیتز» تحلیلگر آلمانی نوشت که سران کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا با تصمیم‌گیری‌های خود، رئیس جمهور اوکراین را کنترل می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول