اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

1300 کارگر بیکارشده سمنان به تولید بازگشتند/ ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به وزارت کشور تحویل می‌شود

استاندار سمنان گفت: در یک سال گذشته، یک هزار و 300 کارگر بیکارشده سمنان دوباره به تولید بازگشتند و در هفته دولت، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تولیدی سمنان به وزارت کشور تحویل می‌شود.

1300 کارگر بیکارشده سمنان به تولید بازگشتند/ ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به وزارت کشور تحویل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در آیین آغاز برنامه‌های هفته دولت ۱۴۰۱ با حضور استاندار سمنان، فرمانده سپاه استان سمنان و شماری از مسؤولان در شبستان بزرگ حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار کرد: امروز پس از ۴۰ سال از شهادت شهید رجایی، نام این شهید بزرگوار در دورترین نقاط جغرافیایی کشور به‌ویژه در مناطق محروم به نیکی یاد می‌شود؛ چراکه کار را برای رضای خدا انجام داده و هیچ شأنی برای خود جز خدمتگزاری برای مردم قائل نبود.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم و خداوند به ما توفیق دهد تا ادامه‌دهنده راه شهدا و خدمتگزار مردم باشیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: امروز یک سال از عمر دولت مردمی سیزدهم که با شعار فسادستیزی، ساده‌زیستی، اقدام جهادی و انقلابی کار را شروع کرد، می‌گذرد.

هاشمی بیان کرد: در بحث ویروس کرونا و مقابله با این بیماری، کار جهادی و انقلابی در دولت شکل گرفت و به توفیقات ارزشمندی دست یافتیم که از کادر پزشکی و درمانی تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و برکت نعمت ولایت، ابرقدرت‌های دنیا برابر عزت، اقتدار و عظمت مردم ایران زانو زده‌اند.

استاندار سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در منطقه تأثیرگذار است، گفت: خوشبختانه ثبات نسبی اقتصادی خوبی در کشور و استان شکل گرفته است.

هاشمی گفت: برنامه‌های هفته دولت سال جاری در استان با محوریت مردم برگزار خواهد شد و همه باید در جهت تزریق امید و افزایش اعتماد مردم گام برداشته و تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت و 90 درصد اعتبارات تخصیص‌یافته نقدی عمرانی سفر تاکنون جذب و در استان هزینه شده است.

استاندار سمنان افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان از تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی بهره بردند.

هاشمی بیان کرد: بالغ بر پنج میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی از محل سفر دوات به استان به مردم پرداخت شد.

وی افزود: در یک سال گذشته، بیش از ۴۵ واحد تولیدی 100 درصد راکد استان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت و به دنبال آن یک هزار و 300 نفر مجدد دعوت به کار شدند و نرخ بیکاری طی ۱۰ سال گذشته در سه ماه سال جاری به ۶.۱ درصد رسید.

استاندار سمنان بیان کرد: قرارگاه عفاف و حجاب در استان از قرارگاه‌های موفق در کشور بود و بحث مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان به همت مردم، بازاریان، اصناف، همراهی ائمه جمعه و جماعت، نیروی انتظامی، بسیج و سایر عزیزان به بهترین شکل ممکن عملیاتی شد.

هاشمی اضافه کرد: در یک سال گذشته، ۶۳ درصد اعتبارات روستایی استان افزایش یافت و ۴۲ روستای فاقد دهیاری در استان دارای دهیاری شدند و اعتبارات خوبی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی تزریق شد.

وی گفت: در راستای امیدبخشی در جامعه و جهاد تبیین، اقدامات ارزنده دولت باید به اطلاع مردم رسانده شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: بیش از ۹۲ پروژه عمرانی که در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود که اعتبارات آن از محل سفر رئیس‌جمهوری تأمین شده است.

هاشمی گفت: بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان در استان در سال جاری پرداخت شده و ۵۴ درصد خرید گندم افزایش یافته که از اقدامات ارزنده دولت در استان است.

وی تصریح کرد: از محل سفر دولت به استان، بیش از هفت هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه برای ساخت دو هزار دستگاه اتوبوس با یکی از واحدهای تولیدی استان منعقد شد که در هفته دولت ۱۰۰ دستگاه به وزارت کشور تحویل خواهد شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: در بحث ارتباط چهره به چهره با مردم و حضور در شهرها، مناطق و روستاها در استان، بیش از ۲۴۰ مورد سفر شکل گرفت و ۱۸۰ مورد ارتباط تلفنی سامد برقرار شد که استان سمنان را در کشور به استان پیشرو تبدیل کرده است.

هاشمی گفت: مدیران در استان، تکریم ارباب‌رجوع را در اولویت و سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی بیان کرد: تأمین و ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن از تأکیدات ویژه دولت است که قریب به ۶۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در استان باید احداث شود و در حال حاضر، عملیات اجرایی احداث بیش از دو هزار واحد آغاز شده است.

در این مراسم، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران کل ستادی و اجرایی استان، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان سمنان و همچنین جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول