اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بهره‌برداری از ۵۱ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خراسان‌شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از بهره‌برداری از ۵۱ پروژه راهداری با ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار و آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه ساختمانی و پل با ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان طی هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از ۵۱ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۵۱ پروژه راهداری با ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۵ پروژه ساختمانی و پل با ۲۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان طی هفته دولت آغاز می‌شود.

وی گفت: احداث و به‌سازی ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی شامل آسفالت ۵۸.۴ کیلومتر راه روستایی و روکش و به‌سازی آسفالت ۶۱.۹۱ کیلومتر راه، همچنین رفع ۲ نقطه حادثه خیز، ۵ کیلومتر روشنایی و ۷ دستگاه پل در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: در شهرستان اسفراین آسفالت محورهای روستایی توی - حسین آباد خانکور - جعفرآباد (۳کیلومتر)، گپز ( ۲/۵ کیلومتر)، خرق_بام (۲/۳ کیلومتر)، کلاته سادات - پلنگ دره - فریمان(۵ کیلومتر) و حسن آباد (۱/۲ کیلومتر) و روکش و به‌سازی آسفالت محور گراتی - صفی آباد (۳ کیلومتر) قابل بهره‌برداری است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از آسفالت محورهای روستایی برزلی (۲/۵ کیلومتر)، قلهک - زیدر (۱/۷ کیلومتر)، میلانلو (یک کیلومتر)، بارزو (۱/۳ کیلومتر) و زوتفتازان(۱/۵ کیلومتر) در شهرستان شیروان، تصریح کرد: روکش و به‌سازی آسفالت راه‌های روستایی نامانلو (یک کیلومتر)، الله آباد (یک کیلومتر)، رباط (۳ کیلومتر) و اوغاز (۶ کیلومتر)، رفع یک نقطه حادثه خیز به طول ۱/۵ کیلومتر و همچنین پل شوق آباد و پل علی محمد در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهامت آسفالت محورهای روستایی قلعه محمدی - حسن آباد - جعفرآباد به طول ۱/۹ کیلومتر، قتلیش - پیربز به طول ۶ کیلومتر و کلاین سلولی به طول ۰/۸ کیلومتر در شهرستان بجنورد را از جمله پروژه‌هایی دانست که در این ایام بهره‌برداری می‌شود و ادامه داد: روکش و به‌سازی آسفالت محور بجنورد - شیروان و بجنورد - سنخواست به طول ۱۴ کیلومتر، اجرای سیستم روشنایی فاز اول امین الله به طول ۵ کیلومتر و احداث پل کلاته یاور و پل آقا نبی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان مانه و سملقان نیز آسفالت محورهای روستایی شیرین دره (۲/۲ کیلومتر)، یموق_کهنه جلگه (۱/۲ کیلومتر)، قلندرتپه (۰/۹ کیلومتر)، زرد (۳.۲ کیلومتر) و توپچنار (۲/۲ کیلومتر) و روکش و به‌سازی آسفالت پیش قلعه - راز، کالیمانی - باران آباد و خرتوت - یموق (۸/۵ کیلومتر) و پل خرتوت - یموق افتتاح می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی به بهره‌برداری از آسفالت شیرغان به طول ۵/۶ کیلومتر، فرهادان - قوشخانه به طول یک کیلومتر و جنجال آباد به طول یک کیلومتر در شهرستان فاروج نیز اشاره کرد و گفت: آسفالت محور اشرف دره به طول ۵ کیلومتر و تازه قلعه به طول ۱.۸ کیلومتر، روکش و به‌سازی آسفالت محور سوخسو - راستقان، باغلق - جرگلان به طول ۱۶.۱۵ کیلومتر و احداث پل یوقان برج و غلامان در شهرستان راز و جرگلان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بهره‌برداری از آسفالت راه روستایی منیرآباد به طول ۲ کیلومتر و روکش و به‌سازی آسفالت راه روستایی دشت به طول ۰.۳۶ کیلومتر در شهرستان گرمه اشاره و اضافه کرد: آسفالت محور قراجه - رباط به طول ۱.۶ کیلومتر، روکش و بهسازی آسفالت محور جاجرم - امیرآباد، شوقان - جاجرم و سنخواست - بجنورد به طول ۸.۹ کیلومتر و رفع یک نقطه حادثه خیز به طول ۲۰۰ متر در شهرستان جاجرم نیز به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: عملیات اجرایی ساختمان اصلی پلیس راه اسفراین_سبزوار، نمازخانه بین راهی محور بجنورد_شیروان، مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان گرمه، احداث پل باکسی هاور در شهرستان مانه و سملقان و پل باکسی کیلوپنجه در شهرستان راز و جرگلان همزمان با هفته دولت آغاز می‌شود.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول