اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌ مراکز علمی و پژوهشی است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: این مرکز به‌دنبال استفاده از توان و ظرفیت‌ مراکز علمی و پژوهشی و سازمان‌های مختلف در عرصه ارائه کار کارشناسی و پژوهشی به نمایندگان در خانه ملت است و در این مسیر آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

مرکز پژوهش‌های مجلس به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌ مراکز علمی و پژوهشی است

به گزارش خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز چهارشنبه 2 شهریور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه دو طرف راهکارهای ارتقای همکاری بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مورد ارزیابی قرار دادند.

بابک نگاهداری در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس در ۱۱ ماه گذشته، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به دنبال استفاده از توان و ظرفیت‌ مراکز علمی و پژوهشی و سازمان‌های مختلف در عرصه ارائه کار کارشناسی و پژوهشی به نمایندگان محترم در خانه ملت است و در این مسیر آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس در طول یک سال گذشته توافق‌نامه‌های همکاری مشترکی را در راستای هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت دوجانبه با انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، به امضا رسانده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این مرکز می‌تواند نقطه اتصال کار کارشناسی بین قوای سه‌گانه باشد،‌خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس این آمادگی را دارد پیش از تدوین طرح یا لایحه جلسات مشترکی را با کارشناسان دولت و قوه قضاییه برگزار نماید تا طرح‌ها و لوایح پیش از ارائه در مجلس به طور کامل و دقیق‌تری مورد چکش‌کاری و در جریان کارکارشناسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی، تقویت گردشگری و ارتقای نقش صنایع دستی در تولید ملی، گزارش‌های متعددی را حمایت کرده است که امیدواریم تا این گزارش‌ها در امر تقنین و نظارت به تقویت این حوزه‌ها منتهی شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تبریک فررسیدن هفته دولت ابراز امیدواری کرد تا همکاری این مرکز و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به تقویت امر کارشناسی در فرایند قانونگذاری منتهی شود.

سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار با استقبال از همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مرکز پژوهش‌های مجلس، تاکید کرد: همکاری‌هایی از این دست زمینه‌ساز پیشبرد امور کشور را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه تقنینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچون قانون جامع وزارتخانه، خلاءهایی وجود دارد که امیدواریم با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی این نیازها مرتفع شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهش و کار کارشناسی پارلمانی هر گونه همکاری به تقویت تبدیل طرح‌ها و لوایح به قانون منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول