اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کنیایی‌ها به دنبال غرامت گرفتن از انگلیس در دادگاه حقوق بشر اروپا

گروهی از کنیایی‌ها که قربانی سیاست‌های استعمارگران انگلیسی شده‌اند، در دادگاه حقوق بشر اروپا شکایتی را علیه انگلیس ثبت کردند.

کنیایی‌ها به دنبال غرامت گرفتن از انگلیس در دادگاه حقوق بشر اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تعدادی از شهروندان کنیایی شکایتی را علیه انگلیس نزد دادگاه حقوق بشر اروپا در رابطه با سواستفاده‌هایی که استعمارگران انگلیسی در گذشته علیه آنها مرتکب شده و آنها را با زور از اراضی خود بیرون راندند تنظیم کردند.

جوئل کیموتای بوسک، وکیل این گروه به رسانه‌ها گفت که انگلیس سال‌هاست که هر زمان که این موضوع (سواستفاده های زمان استعمارگری) مطرح شده از پرداختن به آن اجتناب کرده و به همین دلیل است که این کنیایی‌ها برای اقامه دعوی به دادگاه مراجعه کرده‌اند.

جنایاتی که مبنای طرح این اتهامات علیه انگلیس قرار گرفته‌اند در دوران استعمار از جمله با اخراج اجباری کنیایی‌ها از سرزمین‌های آبا و اجدادی شان رخ داده اند.

بوسک، که وکالت مردم قومیت های «تالای» و «کیپسیگیس» کنیا را بر عهده گرفته است، در بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفت که دولت انگلیس «از هر راه ممکن برای جبران خسارات پرهیز کرده است» و این گروه را مجبور کرده به دادگاه مراجعه کند.

تعداد قربانیان متعلق به اقوام «تالای» و «کیپسیگیس» واقع در منطقه کریچوی کنیا که از اقدامات استعمارگران انگلیسی رنج بردند، بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر است. آنها در اوایل قرن بیستم از سرزمین های آبا و اجدادی خود در اطراف منطقه کریچو بیرون رانده شدند.

در سال ۲۰۱۹، آنها طومارهای آنلاینی را تنظیم و به سازمان ملل ارسال کردند و در آنها خواستار عذرخواهی و دریافت غرامت به سبب جنایات استعمارگران علیه خود شدند.

در سال ۱۹۶۳ کنیا استقلال خود را از دولت استعمارگر انگلیس به دست آورد. به گفته مورخان، مقاومت گروه شورشی «مائو مائو» پایان حکومت استعماری در کنیا را تسریع کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول