اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

گزارش رسانه آمریکایی؛ بی‌اعتمادی اعراب به بایدن و تلاش‌ برای بهبود روابط با ایران

وبگاه آمریکایی نوشت، بی‌اعتمادی به دولت بایدن امارات و کویت را به بازگرداندن روابط با ایران سوق داد و این دو کشور اقداماتی برای احیای روابط با ایران انجام داده‌اند.

گزارش رسانه آمریکایی؛ بی‌اعتمادی اعراب به بایدن و تلاش‌ برای بهبود روابط با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی در تحلیلی به بی اعتمادی کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس به دولت آمریکا و تلاش برای بهبود روابط با تهران اشاره کرد.

وبگاه «لایو نیوز آمریکا» روز پنجشنبه در گزارشی با عنوان «بی اعتمادی به دولت بایدن امارات و کویت را به بازگرداندن روابط با ایران سوق می‌دهد» نوشت که کویت و امارات متحده عربی اقداماتی را برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران انجام دادند.

بر اساس این گزارش، کویت و امارات می‌توانند شاهد همسویی مجدد در خاورمیانه باشند.  در همین رابطه دولت کویت اخیرا از اعزام اولین سفیر خود به ایران در بیش از شش سال گذشته خبر داد. اماراتی‌ها نیز به تازگی اعلام کردند که «سیف محمد الذابی» سفیر امارات پس از شش سال در روزهای آینده وظایف خود را در سفارت امارات در ایران از سر خواهد گرفت.

این در حالی است تا همین اواخر، امارات متحده عربی تاکید می‌کرد که همه کشورهای عرب خلیج فارس به عنوان یک ائتلاف با ایران برخورد کنند. اماراتی‌ها مایل بودند در سال ۲۰۲۰ با برقراری روابط با اسرائیل بر اساس توافق‌نامه آبراهام  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا خشم ایران را برانگیزند، اما امروز امارات متحده عربی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت جداگانه برای صلح با تهران اقدام می‌کنند. در نتیجه، کشورهای منطقه نشان داده اند که مایلند در یک درگیری در کنار ایالات متحده نباشند.

 

یک شبکه خبری آمریکایی نیز به تازگی در مطلبی به تلاش اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس در بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت، کشورهای عرب خلیج ‌فارس یک سیاست عمل‌گرایانه در قبال ایران ایجاد کرده‌اند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت، با افزایش تنش‌ها با ایران، کشورهای حاشیه خلیج فارس متوجه شدند که ایالات متحده در حاشیه ایستاده یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به کمک آنها بیاید و خطوط ارتباطی خود با ایران کاملاً قطع شده است .اما از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی قرار است روابط دیپلماتیک خود را در سطح عالی بازگرداند و روز یکشنبه اعلام کرد که «سیف محمد الذابی»  سفیر این کشور در روزهای آینده به تهران بازخواهد گشت. کویت نیز هفته گذشته سفیر خود را بازگرداند و عربستان سعودی که شش سال پیش کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال آن در کاهش روابط با ایران دنبال کردند، مذاکرات مستقیمی با جمهوری اسلامی دارد.

«داینا اسفندیاری» مشاور خاورمیانه در اندیشکده «گروه بحران بین‌المللی» گفت که کشورهای عرب خلیج ‌فارس یک «سیاست عمل‌گرایانه» در مورد ایران ایجاد کرده‌اند که هم شامل مهار و هم تعامل است زیرا آنها متوجه شده‌اند که تنها یکی به تنهایی کار نمی‌کند.

او به سی‌ان‌ان گفت، زمانی که ایالات متحده دفاع از شرکای عرب خود را پس از حملات آرامکو انجام نداد، برای امارات متحده عربی، امنیت خود بدون اتکا به دیگران به ویژه ایالات متحده  و تعامل با ایران ضروری شد.

«محمد بهارون» مدیرکل مرکز تحقیقات سیاست عمومی دبی گفت که از سرگیری روابط دیپلماتیک یک راه حل ساده و به ظاهر جادویی برای یک مشکل پیچیده نیست. با این حال، این یک گام مهم است. روابط دیپلماتیک خطوط ارتباطی هستند که به طور مستقیم به کاهش تنش و مقابله با آن کمک می‌کند. اگر با یکدیگر صحبت نکنیم.،ما نمی‌توانیم همکاری داشته باشیم .»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول