اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

خانه‌های مردم عراق برای پذیرایی از زائران اربعین ساماندهی شده است/ زوار مرز خسروی را برای خروج انتخاب کنند

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق با اشاره به اجرای طرح لواءالخدمه در عراق، گفت: مردم عراق در انتظار زوار اربعین هستند و ما نیز خانه‌های عراقی‌های مشتاق حضور زوار را برای پذیرایی از ایرانیان، ساماندهی کرده‌ایم.

خانه‌های مردم عراق برای پذیرایی از زائران اربعین ساماندهی شده است/ زوار مرز خسروی را برای خروج انتخاب کنند

حجت‌الاسلام سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی اظهار داشت: امسال با توجه به پیش‌بینی تشرف میلیون‌ها ایرانی به زیارت اربعین، ما طرح لواءالخدمه را به طور گسترده‌ای تدارک دیده‌ایم.

عراقی‌ها در ۲ سال گذشته نائب‌الزیاره ایرانی‌ها بودند

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم عراق در انتظار پذیرایی از زائران اربعین به ویژه ایرانی‌ها هستند، گفت: در ۲ سال اخیر که جمعی از عاشقان حسینی از ایران اسلامی امکان حضور در پیاده‌روی اربعین را نداشتند، مردم عراق در مراسم اربعین نائب‌الزیاره آن‌ها بوده و از نبود ایرانیان ناراحت بودند.

جزییات طرح لواءالخدمه

حسینی با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل، خانواده‌های عراقی مشتاق پذیرایی از زائران اربعین، شناسایی و ارزیابی شدند، افزود: افرادی که قصد داشتند خانه‌های خود را در اختیار زائران اربعین قرار دهند، شناسایی و در طرح لواءالخدمه ساماندهی کردیم تا هم آن‌ها به راحتی از زوار پذیرایی کرده و هم زائران بدون نگرانی به خانه‌های آن‌ها بروند.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین توفیقی است که عراقی‌ها به عنوان میزبان این حماسه عظیم فعالیت می‌کنند، گفت: امسال نه‌ تنها در شهرهای مختلف که زائران از مرزهای ایران به آنجا می‌روند‌، بلکه در کاظمین، نجف و کربلا هم طرح لواءالخدمه پیش‌بینی شده و پرچمی بالای خانه‌هایی که به این طرح پیوستند، نصب شده تا زائران بتوانند به این منازل بروند.

پیشنهادی به زائران اربعین حسینی

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق با اشاره به اینکه امسال امنیت زائران در مرزها را نیروهای حشدالشعبی تأمین می‌کنند، ادامه داد: هر ساله مرز مهران، پرترددترین مرز است که پیشنهاد می‌کنیم زائران از ظرفیت مرز خسروی نیز غافل نشوند و انتظار داریم که حداقل ۱۵ درصد جمعیت زائران از این مرز عبور کنند. علاوه بر این مرز خسروی نزدیک‌ترین مرز به بغداد و سامرا است که زوار می‌توانند به حرم‌ امامین جوادین و امامین عسکریین علیهم‌السلام نیز مشرف شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول