اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهادری جهرمی: آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دستور کار قرار دارد

سخنگوی دولت گفت: آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و بخشی از آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

بهادری جهرمی: آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خمین بهادری جهرمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیت تاریخی امام راحل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خمین زادگاه امام خمینی(ره) و در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: خمین شهر به شهر هزار شهید معروف است و به همین منظور در ابتدای ورود به شهرستان در مزار گلزار شهدا حضور یافتیم.

وی با بیان اینکه این شهر جمعیت کمی که دارد اما شهدای زیادی در راه انقلاب داده است افزود: خمین این شایستگی را دارد تا بیشترین خدمت‌رسانی‌ها به آن انجام شود، با کمک مسئولین کشوری و استانی تلاش می‌کنیم تا این شهر را در زمینه‌های اقتصادی توسعه دهیم.

 

سخنگوی دولت بیان کرد: اقتصاد کشاورزی با توجه به آسیب‌هایی که خشک‌سالی به آن وارد کرده دچار مشکل شده است و در تلاش هستیم با اقداماتی از قبیل اصلاح الگوی کشت از کشاورزی حمایت کنیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: یکی از ابتکارات دولت سفر اعضای هیئت دولت به استان‌های کشور برای اولین باز بود؛ در دو روز آخر این هفته تمام اعضا به استان‌ها می‌روند و از نزدیک مشکلات را بررسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: افتتاح طرح‌های تکمیل شده، گفت‌وگو مستقیم با مردم، جمع‌بندی مسائل  و مشکلات و انتقال آن به مرکز از اهداف این سفرها است.

سخنگوی دولت بیان کرد: رسیدگی به روستاها یکی از اولویت‌های مهم دولت است؛ آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و بخشی از آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: اقتصاد مولد در شهرهای کوچک و روستاها رقم می‌خورد؛ یکی از اقداماتی که مد نظر قرار دارد توجه به شهرستان‌ها و مناطق کمتر توسعه‌یافته با هدف مهاجرت معکوس است.

وی افزود: دولت در حمایت از مناطق و اقشار محروم مصمم بوده و سیاست‌های اصلاحی و اقتصادی را که در پیش گرفته به منظور تحقق رشد اقتصادی در این مناطق است.

 

بازدید از از بیت امام خمینی (ره)، دیدار با خانواده شهید مهدی حاج محمدی، حضور در گلزار شهدای خمین، افتتاح خوابگاه حضرت معصومه (س) دانشکده علوم پزشکی، افتتاح لوله گذاری آبیاری تیپ روستای ورچه بخشی از برنامه های سفر سخنگوی دولت به خمین بود.

 

وی همچنین در ادامه سفر خود به خمین در آیین افتتاح لوله گذاری آبیاری تیپ روستای ورچه با بیان اینکه اولویت دهی به حل مسئله آب در کشور از سیاست جدی دولت است اظهار کرد: آب یکی از موضوعاتی است که دولت در برنامه تحولی خود به آن اشاره داشته و این موضوع را به صورت عمومی در سند تحول دولت منتشر شده است.

وی افزود: در لایحه بودجه یک تبصره به موضوع آب اختصاص پیدا کرده است که این کار برای اولین بار در کشور رقم می خورد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در این لایحه طرح‌های متعددی از جمله طرح انتقال آب دریا با استفاده از ۵ خط از جنوب، تامین منابع آب متعدد و اصلاح الگوی کشت و اصلاح نظام‌های آبیاری به منظور صرفه‌جویی در مصرف تعریف شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول