اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آتش‌سوزی گسترده کارگاه حلاجی شهرک صنعتی راوند کاشان مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کاشان گفت: آتش‌سوزی یک کارگاه حلاجی واقع در شهرک صنعتی راوند پس از گذشت حدود یک ساعت از لحظه حضور آتش‌نشانان در محل، مهار شد.

آتش‌سوزی گسترده کارگاه حلاجی شهرک صنعتی راوند کاشان مهار شد

روح‌الله فدایی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک کارگاه حلاجی واقع شهرک صنعتی راوند، کوچه شهید تقی‌زاده اظهار داشت: این آتش‌سوزی در ساعت ۱۳ و ۴۶ دقیقه به این سازمان اعلام و بلافاصله آتش‌نشانان برای مهار آن اعزام شدند.

 

وی با اشاره به گستردگی حجم آتش‌سوزی اولیه به‌دلیل وجود الیاف در محل حادثه و اعزام ۷ تیم عملیاتی برای اطفای این حریق افزود: در این آتش‌سوزی، آتش‌نشانان در قالب ۷ تیم عملیاتی از ایستگاه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ این سازمان در محل حاضر شده و توانستند پس از گذشت حدود یک ساعت از لحظه حضور در محل، آتش‌سوزی این کارگاه را مهار و از سرایت آتش به کارخانه فرش همجوار جلوگیری کنند.

فدایی با انتقاد از رعایت نکردن الزامات ساخت کارگاه‌های تجاری و صنعتی توسط مالکان، خاطرنشان کرد: نیاز است سوله‌ها و کارگاه‌های تجاری و صنعتی حریم ۵ متری از سوله یا کارگاه همجوار خود رعایت کنند، در این کارگاه حریم ۵ متری رعایت نشده و کارگاه دیوار به دیوار کارخانه فرش مجاور قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه لازم است الزمات آتش‌نشانی در مراحل اولیه ساخت کارخانجات رعایت شود، گفت: اقداماتی همچون حریم دور ساختمان‌ها، نصب اعلام کننده‌ حریق، نصب اسپرینکلرهای اطفای حریق و وجود کپسول‌های آتش‌نشانی مناسب در محل کارخانجات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی درباره علت وقوع این حادثه عنوان کرد: با توجه به گسترگی حریق، علت اصلی مشخص نیست و پس از اطفای کامل کارگاه، علت اصلی آتش‌سوزی از سوی کارشناسان این سازمان بررسی و اعلام خواهد شد.

فدایی خاطرنشان کرد: این عملیات در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با عملیات لکه‌گیری توسط تیم‌های مستقر در محل پایان پافت و  ایمنی محل به طور کامل انجام  گرفت و تیم‌های عملیاتی به ایستگاه مربوطه خود مراجعت کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول