اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اسلامی: تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به آغاز ساخت آب شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی در نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: تاکنون در واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ۵۲ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق تحویل شده که این میزان تولید برق معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است.

اسلامی: تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد اسلامی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک هفته دولت با بیان اینکه اعمال مدیریت برای مهار تورم از سیاست‌های دولت است، اظهار داشت: با توجه به رشد لجام گسیخته قیمت‌ها که آثاری در جامعه داشت، طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و با همراهی و همکاری مردم این مهم اجرایی شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه نیاز به اقدام و عمل برای اصلاح ساختار اقتصادی داشت به موضوع اصلاح ارز ترجیحی  پرداخت و گفت: قبل از اجرا اصلاح ساختار اقتصادی و مردمی‌سازی یارانه‌ها، سالانه افزون بر ۱۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی بدون نظارت پرداخت می‌شد که آثار منفی در جامعه داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یکی از عوامل افزایش قیمت جهانی گندم را جنگ اوکراین عنوان کرد و گفت: قیمت گندم از هر تن ۲۰۰ دلار بیش از ۲ برابر شد و این مهم در شرایط اقتصادی جهان اثرگذاری مهمی ایجاد کرد.

اسلامی یکی از رویکردهای مهم دولت آیت‌الله رئیسی را تعاملات بین‌المللی دانست و افزود: در این راستا سیاست خارجی فعال در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افزایش حجم رفت‌وآمدهای رئیس جمهور و وزیران و سایر مقامات خارجی که به کشور ایران آمده‌اند در طول یکسال گذشته هستیم گفت: آثار و نتایج این رفت‌وآمد آثار مهمی در کشور داشته به گونه‌ای که حجم تجارت، مبادلات در بخش‌های گوناگون مشخص است.

اسلامی با اشاره به آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این پروژه بزرگترین تأسیسات آب‌شیرین‌کن کشور محسوب می‌شود که با تکمیل طرح‌های مطالعاتی و تهیه نقشه‌های آن وارد فاز عملیاتی شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه تاکنون در واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر۵۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق تحویل شده که این میزان تولید برق معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است گفت: تولید این میزان برق و انرژی پاک را یک رکورد و دستاورد مهمی در این عرصه و جلوگیری از تخریب محیط زیست است؛ این مهم دستاورد مهمی در جلوگیری از تولید گاز گلخانه‌ای و مزیت بزرگی در قدرت و برقراری تولید برق پایدار است.

وی با اشاره به روند اجرا مراحل دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با اعمال مدیریتی که شد این پروژه‌ها از رکود خارج شده و با گذشت زمان و طرح‌هایی که اجرا می‌شود پیشرفت‌هایی برای جامعه اسلامی به‌وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول