اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برگزاری آئین رونمایی از تابلوی نقاشی گودی قتلگاه در زاهدان

آئین رونمایی از تابلوی نقاشی گودی قتلگاه اثر علیرضا خالقدادی استاد پیشکسوت نقاشی در زاهدان برگزار شد.

برگزاری آئین رونمایی از تابلوی نقاشی گودی قتلگاه در زاهدان

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آئین رونمایی از تابلوی نقاشی گودی قتلگاه اثر علیرضا خالقدادی استاد پیشکسوت نقاشی و چهره سال هنر انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، هیئات مذهبی و هنرمندان عرصه‌های مختلف در سالن همایش‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: هنرمندان برای خلق یک اثر اهدافی را برای خودشان تعیین می‌کنند و خلق یک اثر هنری می‌تواند به تعالی روح آنها کمک کند.

آیت الله مصطفی محامی با بیان اینک امام حسین (ع) به کشتی نوح تشبیه شده که مومنان را در کشتی خود پناه داده است، افزود: اگر صحنه کربلا را به یک تابلو تشبیه کنیم بخش‌های مختلفی در این تابلو ترسیم می‌شود.

این مسئول بیان کرد: جمله احلی من العسل قاسم‌بن‌الحسن در این تابلو جای دارد، صحنه نماز عاشورا بخشی از این تابلو است و قمر بنی‌هاشم با دست بریده و چشم تیرخورده نیز بخش دیگری از این تابلوست.

وی یادآور شد: درک ما از این مصیبت و واقعیت‌های کربلا بسیار کم است و قابل تامل برای همه ما نیست.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: این روزها سالروز ورود کاروان اباعبدالله به شام است و نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) نیز تابلوی دیگری است که دل‌هایی که به سوی حق و حقیقت هستند به سوی خودش جلب می‌کند.

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان نیز در این مراسم اظهار کرد: آثاری که ریشه در باورهای دینی و اعتقادی دارند نماینده عواطف و احساسات جامعه هستند.

مصطفی سیاسر گفت: وقتی اثر هنری مورد اقبال قرار می‌گیرد حرف دل مردم شده و خالق این هنر نماینده مردم می‌شود.

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همه ادیان در این بحث که خلق اثر هنری ویژه، بدون عنایت و الهام امکان پذیر نیست، اتفاق نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: استاد خالقدادی از چهره‌های برجسته نقاشی استان و کشور است که در سال ۹۸ به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان معرفی شده است.

گفتنی است؛ این مراسم با برگزاری شعرخوانی، مداحی و اجرای نمایش کوتاه نخستین قیام توسط واحد نمایش و موسیقی حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان برگزار شد.

همچنین در پایان این برنامه از علیرضا خالقدادی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول