اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

85 هسته و واحد فناور در هرمزگان فعالیت دارد

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از فعالیت85 هسته و واحد فناور در هرمزگان خبر داد.

85 هسته و واحد فناور در هرمزگان فعالیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک هفته دولت اظهار داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان در سال ۱۳۹۰ مجوز فعالیت گرفت و جزو پارک‌های با سطح سه و نسل سوم می باشد.

وی ادامه داد: مراکز رشد به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های داخلی پارک های علم و فناوری در دانشگاه‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه  در هرمزگان دو مرکز رشد در بندرعباس و یک مرکز در میناب وجود دارد، عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز به دنبال ایجاد مراکز نوآوری هستیم.

 

نصیری ادامه داد: مرکز رشد در حوزه شرق هرمزگان در میناب راه اندازی شده و در حوزه غرب استان نیز بندرلنگه نیز در حال راه اندازی هستیم و یک مرکز نیز در بندر خمیر در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: پارک های علم و فناوری ارتباطی تنگاتنگ و ساختارمند با دانشگاه ها و مراکز آموزشی دارد و در قالب تجاری سازی ایده ها و اختراعات وارد عمل می شود و هرچه دانشگاه‌ها به رشد و تعالی بیشتری رسیده باشند، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توانمند‌تر و با پیشوانه علمی و تجاری قوی‌تری عمل می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: در مجموع ۸۵ هسته و واحد فن آور در دوره‌های رشد مقدماتی و رشد و پسا رشد در حال فعالیت هستند.

نصیری ادامه داد: در سال گذشته ۴میلیارد تومان تسهیلات به هسته‌ها و واحد‌های نوآور  اختصاص یافته که بصورت بازپرداخت سه ساله و با دوره  تنفس دو ساله و سود ۵ درصد می‌باشد.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: صندوق پژوهش و فناوری با کمک صنایع در هرمزگان تشکیل شده است که با حمایت پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد هرمزگان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول